Daurel's Blog

Just another WordPress.com weblog

MfC.Borcane cu filet

Posted by daurel pe 30 noiembrie 2022

30 noiembrie 1858: Tinichigiul americanul John Landis Mason (1832–1902)  a patentat borcanul cu filet, cunoscut sub numele de “Borcanul Mason”. Borcanele lui Mason au făcut ca procedurile de conserve acasă să fie populare în rândul coloniștilor americani, dar majoritatea borcanelor cu capac filetat au fost fabricate de concurenți după ce brevetul său a expirat în 1879.
Era căsătorit și avea nouă fiice, șase supraviețuind până la maturitate. A murit în sărăcie într-o casă din New York.
Surse:
https://ro.wikipedia.org/wiki/30_noiembrie/
https://wikicro.icu/wiki/Mason_jar/


*

*
Particip la Miercurea fără cuvinte, serial inițiat de Carmen în anul 2010 și găzduit de Suzana din septembrie 2021.
*
*

10 răspunsuri to “MfC.Borcane cu filet”

  1. Suzana said

    Ce interesant! Habar nu am avut si nu am avut curiozitatea sa caut.
    Bravo tie, Daurel! Interesant si modelul de borcan!
    Happy WW si un decembrie frumos!

  2. Diana said

    Uau! Habar n-aveam! Multumesc de info!
    Ce trist… Sa moara in saracie dupa o astfel de inventie. Of.

  3. Și eu am folosit atâția ani astfel de borcane, fără să știu cine le-a inventat! Mai erau și capacele acelea pe care le presam cu o matriță ca să se muleze ermetic.
    La mulți ani, frate român!

  4. daurel said

    Suzana,
    Mulțumesc, asemenea!

  5. Cristi said

    Inventie foarte utila! 🙂

  6. daurel said

    Diana,
    Am înțeles că nu a știut cum să-și protejeze/păstreze patentele.Ghinion…

  7. daurel said

    Petru,
    Borcanele Mason sunt cele cu ghivent. Cele cu capace presate sunt alt patent, dar încă nu l-am găsit.
    Toate cele bune!

  8. Rux Copilarim said

    Deci, de la dansul ni se trage! Ii multumim 😀
    (desi.. eu tot mai folosesc celofanul – :))))
    Happy Vineri deja 😀

  9. daurel said

    Cristi,
    Așa s-a dovedit. Rezistă de pe vremea Micii Uniri a românilor…
    Toate cele bune!

  10. daurel said

    Rux,
    Pe vremea acestei invenții în loc de celofan se folosea bășica de porc…
    Weekend plăcut!

Lasă un comentariu