Daurel's Blog

Just another WordPress.com weblog

Citate favorite(129)

Posted by daurel pe 5 decembrie 2022

Am selectat citate din Clive Staples Lewis (29 noiembrie 1898 – 22 noiembrie 1963), scriitor și erudit britanic, cunoscut ca C. S. Lewis. S-a născut la Belfast, în Irlanda.
A fost bun prieten cu John Ronald Reuel Tolkien, autorul celebrului roman Stăpânul inelelor. Amândoi au fost profesori de literatură la Universitatea din Oxford.
Sursa:https://ro.orthodoxwiki.org/C._S._Lewis

Crestinism, pur si simplu - C.S. Lewis

*
1. Există două feluri de oameni: cei care îi spun lui Dumnezeu „Facă-se voia Ta” şi cei cărora Dumnezeu le spune „Bine, acţionează după cum crezi”
*
2. Creştinii au dreptate:
Mândria a fost cauza principală a nenorocirilor din orice naţiune şi din orice familie de la începutul lumii.

(…)
Omul mândru priveşte totdeauna de sus la lucruri şi la oameni şi, bineînţeles, câtă vreme priveşti în jos, nu poţi vedea ceva ce este deasupra ta.

*
3. Chiar şi în literatură sau artă, nimeni care se preocupă de originalitate nu va fi vreodată original, pe când, dacă încerci, pur şi simplu, să spui adevărul (fără să îţi pese nici cât negru sub unghie cât de des a mai fost spus până acum), în nouă cazuri din zece, vei deveni original fără măcar să-ţi dai seama.
*
Particip la serialul Citate favorite găzduit de  Suzana.
*
*

10 răspunsuri to “Citate favorite(129)”

  1. Suzana said

    Ce carte deosebita! Si ai selectat trei idei foarte interesante. Chiar m-ar tenta sa o gasesc!
    Si fara doar si poate spunand adevarul multe lucruri s-ar rezolva mai usor.
    Multumesc Daurel pentru noutate!
    Seara buna si La Multi Ani de Sf. Nicolae! 🙂

  2. Nu am citit cartea dar îmi place ce ai ales !
    Multă sănătate 👍

  3. daurel said

    Suzana,
    Și eu îmi propun să o cumpăr.
    Mulțumesc!

  4. Rux Copilarim said

    Mi-am adaugat cartea pe lista de dorinte – foarte interesanta! Am rasfoit putin cat am gasit disponibil la libraria online.
    Multumesc pentru citatele alese :)!
    O zi frumoasa de Sf Nicolae :)!

  5. Ultimul citat mi-a rămas încrustat în memorie. Fiecare om e original, dacă are tăria să o arate.

  6. daurel said

    Prietena Japoneza,
    Nici eu n-am citit-o.
    Mulțumesc, asemenea!

  7. daurel said

    Rux Copilarim,
    O urmăresc de câțiva ani pe internet. Caut o traducere pe gustul meu.
    Toate cele bune!

  8. daurel said

    Petru,
    Așa este. Suntem unicate.
    Toate cele bune!

  9. Diana said

    Mandria asta! Continua sa distruga natiuni si familii…
    O replica din nu mai stiu ce film francez: „Sunt diferit! Oh! Sunt exact ca toti ceilalti”. 🙂
    Toate cele bune!

  10. daurel said

    Diana,
    Foarte bună replica!
    Mulțumesc!

Lasă un comentariu