Daurel's Blog

Just another WordPress.com weblog

Repovestiri.Viața la țară(5)

Posted by daurel pe 28 noiembrie 2022

Motto
Și când gândesc la viața-mi, îmi pare că ea cură
Încet repovestită de o străină gură,…
(Mihai Eminescu, Melancolie)
*

PLATANI ÎN SAT, PRECUM LA ORAȘ

Aspirator suflanta frunze cu sac

Sursa imaginii:https://www.myblog.ro/cel-mai-bun-aspirator-suflanta-pentru-frunze/amp/
*

Intru în magazinele cu produse pentru fermieri doar cu ocazia cumpărării nisipului pentru pisică. Zic nisip, deoarece așa am apucat, dar sunt mereu corectat  cu înțelegere  de către vânzători: ”așternut pentru litiera”. Uneori mă opresc și la rafturile cu unelte. Văzând că mă uit cu interes la o suflantă pentru frunze, un domn s-a considerat dator să mă ajute. Astfel am aflat povestea de mai jos.

Am acasă aspiratorul ăsta, dar nu e bun de nimic. Sau o fi bun, dar nu e bun pentru frunzele de platan canadian. Unii îi spun arțar englezesc, dar tot un drac…
Frunzele platanilor aflați in dreptul curții mele sunt atât de mari, încât înfundă țeava de aspirație a aparatului. Cam jumătate din frunze cad în curtea mea, restul pe domeniul public și pe la vecini. 
Cine a mai pomenit la sate ca primăria să planteze arbori ornamentali pe ulițe? Bani aruncați! Au cumpărat și un camion dotat cu un aspirator pentru frunze, dar și acesta se înfundă, deci este inutil…

*
*

6 răspunsuri to “Repovestiri.Viața la țară(5)”

  1. Mare bătaie de cap cu frunzele astea…

  2. Suzana said

    Mai practic mi se pare ceea ce am vazut ca fac aici. Au suflante si sufla frunzele de pe alei si le dau pe iarba.
    De acolo le culeg clasic, dar mai usor.
    De ce te miri? Au facut parc la sat, stadioane in panta si probabil mai sunt subiecte de sifonat bani. Comunitatile ar trebui sa ia
    primarii la ranga, scuzati expresia. Acum ar trebui sa se puna de o inventie: aspiratorul pentru frunze de platan…
    Seara buna Daurel.

  3. Nu ne mai mulțumesc arborii noștri prea ieftini, trebuie să importăm din aceia exotici, ca afacerea să fie cât mai profitabilă pentru edili.

  4. daurel said

    Potecuță,
    Până în urmă cu câțiva ani, în sate, frunzele erau arse. Acum e interzis, se dau amenzi. Gunoierii nu prea vor să le preia, cer șpaga…
    Ar fi și varianta să se prepare compost, dar nu oricine se pricepe sau dorește.
    Toate cele bune!

  5. daurel said

    Suzana,
    Sunt convins că aspiratorul pentru frunze de platan există, primarii știu de unde să-l cumpere. Va fi o noua ocazie de a prădui banii.
    Mulțumesc!

  6. daurel said

    Petru,
    Para-ndărătul să trăiască!

Lasă un comentariu