Daurel's Blog

Just another WordPress.com weblog

Inainte de a intocmi…

Posted by daurel pe 5 ianuarie 2014

…un bilant bloggeristic al  anului trecut, bilant promis recent intr-un comentariu  pe un blog renumit, simt nevoia sa repostez un text  foarte serios apãrut  la o data nepotrivita : in martie, de ziua mea de nastere…

Iatã textul muncit de mine anul trecut in preajma aniversarii venirii mele pe aceasta lume.

< Clarificãri

De un timp imi propun sã fiu mai selectiv in ce priveste amintirile; e sãnãtos sã ne iertãm pentru greseli, gafe, penibilitati, rautati…

In ce mã priveste cred ca am tras suficiente concluzii din … multele confuzii. Asta nu inseamna ca nu voi mai gresi !

Desigur, au fost si  multe succese; las pe altii sã mi le reaminteasca, sã si le reaminteasca…

In mod special azi, doream sã scriu numai despre viitor; chiar imi pregatisem in ciorna o postare bazata pe urmatoarea cugetare:

Viziunea îţi va deveni clară doar în momentul în care vei privi în inima ta.

Cine priveşte în afară, viseaza.

Cine priveşte înăuntru, se trezeşte.”

(Carl Gustav Jung)

In citatul de mai sus mã nemultumesc câteva cuvinte: in primul rând “viziunea” imi suna cam…ideologic; apoi, ‘inafara” si “inãuntru”  mã duc cu gândul la Adrian Nastase…;

…sau la animalele fratilor Cãmãtaru.

In aceste zile am gãsit alta traducere; pare  mai de viitor:

“Perspectiva ta va deveni clară abia când vei putea privi în inima ta.

Cine priveşte în jurul său, visează; cine priveşte înăuntru său, se trezeşte.””

(Carl Gustav Jung)

&

La cca 180 de cuvinte  despre perspectiva, merge ceva si despre trecut.

Este un citat primit de la cumnatul din Brad; cred ca a publicat-o Henri Nouwen; este o constatare care mi se potriveste:

“In lunga mea cariera m-am plâns mereu ca munca mea a fost in mod constant intreruptã; recent am ajuns la concluzia ca, de fapt, aceste intreruperi au fost adevarata mea slujba…”

PS. Recomand: Primavara >

…….

&

PS-ul din Ajunul Bobotezii din 2014: sunt curios câti dintre cititori au revenit din multiplele directii spre care i-am trimis…

Inca un link de actualitate: Kyrie Eleison

13 răspunsuri to “Inainte de a intocmi…”

  1. CARMEN said

    un start bun în Noul An! 🙂 Fie ca blogosfera si bloggerii sa-ti ofere mai departe texte interesante de citit, fotografii impresionante de admirat, melodii potrivite starilor tale sufletesti si provocari la conversatii placute si constructive ! 🙂

  2. Mirela Pete said

    Daurel, ciudat imi pare un text scris de mine acum trei ani, aproape patru, daca ne… reamintim ca suntem, totusi, in 2014, ahahah! Multumesc! Ocazie numai buna pentru a-ti ura si aici un An Nou fericit, cu sanatate si reusite, cu bucurii alaturi de cei dragi! Si sa auzim numai de bine! 🙂

  3. Mala said

    Eu inca as vrea sa fiu la Brad….insa nu-i posibil!

  4. Gabriela said

    La multi ani, Daurel! E un bilant frumos, cu prieteni, ganduri, momente de amuzament, toate asezate frumos din condei. Mi-a placut citatul din Gustav Jung. Fiinta umana este minunata, tocmai pentru ca poate experimenta ambele stari, cea de trezire si cea de visare. Si mai ales pentru ca poate sa aleaga cand sa faca asta.

  5. daurel said

    @Carmen,
    Asa sa fie !
    Va trebui sa salvez undeva urarea pentru a sorcovi peste un an colegii bloggeri.

  6. daurel said

    @Mirela Pete,
    Am cautat un text din 6 martie;
    probabil am sapat prea mult…

  7. daurel said

    @Mala,
    Eu intelesesem ca locuiesti in Brad…

  8. daurel said

    @Gabriela,
    Am selectat din Jung ceea ce, cred eu, se potriveste crestinilor.

    PS.E doar „prefata ” bilantului; intentionez sa mai adaug.

  9. Mala said

    Acolo-mi sunt parintii, acolo-mi creste copilul. Bihorul e gara de tranzit si atit. Serviciul.

  10. […] sugerez să vizitaţi bloguri de-ale prietenilor noştri: sticlarie, daurel, bursucel, fewstuff, g1b2i3, dragosteoarbă, aliosa, descoperatargovistea, tu1074 (blog închis?!), […]

  11. […] sugerez să vizitaţi bloguri de-ale prietenilor noştri: sticlarie, daurel, bursucel, fewstuff, g1b2i3, dragosteoarbă, aliosa, descoperatargovistea, tu1074 (blog închis?!), […]

  12. […] sugerez să vizitaţi bloguri de-ale prietenilor noştri: sticlarie, daurel, bursucel, fewstuff, g1b2i3, dragosteoarbă, aliosa, descoperatargovistea, tu1074 (blog închis?!), […]

  13. […] sugerez să vizitaţi bloguri de-ale prietenilor noştri: sticlarie, daurel, bursucel, fewstuff, g1b2i3, dragosteoarbă, aliosa, descoperatargovistea, tu1074 (blog închis?!), […]

Lasă un comentariu