Daurel's Blog

Just another WordPress.com weblog

Citate favorite(125)

Posted by daurel pe 6 iulie 2022

6 iulie: Sf. Thomas Morus (calendar anglican).
Th. Morus a introdus termenul de „utopie” (greacă „niciun loc”, dar similar cu eu topos – „loc fericit”), numele dat de el unei națiuni insulare ideale, imaginare, a cărui sistem politic a fost descris în cartea lui, publicată în 1516.
(https://ro.wikipedia.org/wiki/6_iulie)


Filmul ”Un om pentru eternitate”, care descrie conflictul regelui Henric al VIII-lea al Angliei cu Thomas Morus, a fost distins în anul 1966 cu șase premii Oscar.
M-am gândit că sunt potrivite câteva citate din opera renumitului utopist.
*
1. Dacă onoarea ar fi profitabilă, toţii oamenii ar avea onoare.
*
2. Cinstea nu aduce atâţia bani câţi se cheltuiesc pentru a o menţine adevărată.
*
3. Minţile unora dintre oamenii de stat, la fel ca şi pupila ochiului omenesc, se contractă cu atât mai mult cu cât asupra lor cade o lumină mai puternică.
*
4. Ferice de cei ce ştiu să râdă de ei înşişi, pentru că nu vor înceta niciodată să se distreze.
*
5. Diavolul, spirit mândru, nu suportă să râzi de el.
*
6. Dă-mi, O, Doamne, simţul umorului pentru a găsi în viaţă puţină veselie,
veselie pe care să fiu în stare s-o împărtăşesc cu alţii.


*
Particip la serialul Citate favorite găzduit de  Suzana.
*
*

12 răspunsuri to “Citate favorite(125)”

  1. Frumoasă colecţie! M-am regăsit în 4 şi m-am bucurat că am mai citit-o o dată şi la 6 😀
    Zi bună!

  2. daurel said

    Potecuță,
    Mulțumesc!

  3. Zuzu said

    Mulțumim! 🙂

  4. Suzana said

    Stiam eu ca aduci ceva interesant!
    Bune tare zicerile. E bine sa avem simtul umorului, ca daca aruncam privirea roata ne cam infioram!
    La punctul 3 ar trebui sa ne gandim mai adanc!
    Multumesc mult, Daurel! Recunosc ca nu stiu daca voi citi prea curand Utopia, insa poate o fi vreun pdf.
    Seara frumoasa si spor in luna iulie! 🙂

  5. daurel said

    Zuzu,
    Să vă fie de bine!

  6. daurel said

    Suzana,
    Nici eu n-am intre urgențe ”Utopia”.
    Toate cele bune!

  7. Diana said

    Hm. Nu stiu cam a cata oara – in ultimele doua luni, cred – dau de numele lui Thomas Morus (nici nu stiu exact ce-i cu el) 🙂 pe ma mir unde. Poate ca e cazul sa „privesc” mai de-aproape.
    Multumesc pentru citate! Al doilea m-a dus cu gandul la cateva persoane publice. 🙂
    Toate cele bune!

  8. Nu cred că am văzut filmul ”Un om pentru eternitate”, dar mi-ai aprins dorința să-l caut. Mai ales dacă e vorba de un om cu citate atât de valoroase, începând de la primul oferit de tine. Mulțumesc, vecine din sud!

  9. daurel said

    Diana,
    Azi am aflat că Thomas Morus (More in engl.) a fost declarat sfănt și ,totodată, mi-am amintit că am văzut cândva filmul…
    Inspirație si spor!

  10. daurel said

    Petru,
    Merită văzut, vecine de dincolo de Someș!
    Succes!

  11. Alex said

    Excelente citate! Un mare scriitor, pe care imi doresc să-l citesc de mai mult timp. Până atunci, sper să găsesc filmul despre viața lui.
    Cel mai mult mi-a plăcut citatul: ”Ferice de cei ce ştiu să râdă de ei înşişi, pentru că nu vor înceta niciodată să se distreze!” Autoironia este cel mai bun „tratament” contra mândriei care îl distruge pe om.
    Toate cele bune! 🙂

  12. daurel said

    Alex,
    Mă bucur că am găsit ceva de interes!
    Succes!

Lasă un comentariu