Daurel's Blog

Just another WordPress.com weblog

MfC.2 iulie în istorie

Posted by daurel pe 2 iulie 2022

2 iulie 1897 – Guglielmo Marconi primește patentul pentru noua sa invenție: radioul.

Guglielmo Marconi (n. 25 aprilie 1874 la Bologna - d. 20 iulie 1937 la Roma) inginer și fizician italian, inventatorul telegrafiei fără fir și a antenei de emisie legate la pământ, laureat al Premiului Nobel pentru Fizică în anul 1909 împreună cu Karl Ferdinand Braun, pentru contribuțiile lor în dezvoltarea telegrafiei fără fir) - foto - en.wikipedia.org

Guglielmo Marconi (n. 25 aprilie 1874 la Bologna – d. 20 iulie 1937 la Roma) a fost inginer și fizician italian, inventatorul telegrafiei fără fir și a antenei de emisie legate la pământ (adica radio), laureat al Premiului Nobel pentru Fizică în anul 1909 împreună cu Karl Ferdinand Braun, pentru contribuțiile lor în dezvoltarea telegrafiei fără fir.
Surse:
https://ro.wikipedia.org/wiki/Guglielmo_Marconi
https://www.unitischimbam.ro/evenimentele-zilei-de-2-iulie-in-istorie/
https://destepti.ro/cum-s-a-nascut-radioul-o-poveste-amestecata-cu-descoperiri-stiintifice-procese-si-marketing/
*
Particip la Miercurea fără cuvinte, serial inițiat de Carmen în anul 2010 și găzduit de Suzana din septembrie 2021.
*
*

8 răspunsuri to “MfC.2 iulie în istorie”

  1. Ce mult admiram radioul din vremea copilăriei, la care doar părinții aveau acces! Primul pas al omului pe lună tot la radio l-am urmărit.

  2. daurel said

    Petru,
    Uite, nu-mi amintesc cum am aflat de aselenizare, deși ar cam trebui. Eram pe atunci elev de liceu si eram destul de informat datorită nemaipomenitei găști pe care o frecventam. Gașca era formată din toți colegii de clasa! În vacanțe mă căutau acasă. Veneau cu bicicletele. Cred că nici ei nu aveau acasă telefon…
    Weekend plăcut!

  3. Dacă ar fi posibil, prin absurd, că e evident că nu-i posibil, i-aş întreba pe marii inventatori dacă ceea ce e acum seamănă cu ce au vrut ei să fie…
    Foarte interesante trimiteri, mulţumesc!

  4. Diana said

    Multumesc pentru info. 🙂

    Imi place ce-a scris Potecuta. Subscriu. 🙂

  5. Suzana said

    Ce multe idei ai adunat aici.
    Multumesc, Daurel. Nu stiam ca m-am intors exact de ziua ozn-urilor! 😀
    Doar bucurii si spor in vara!

  6. daurel said

    Potecuța,
    Eu consider că marii creatori sunt oameni dificili, greu de abordat, retrași.
    Duminică tihnită!

  7. daurel said

    Diana,
    Sunt convins că unii inventatori au trăit suficient pentru a vedea direcția tehnicii si au răspuns la întrebarea Potecuței.Oricum, marii inventatori sunt mereu nemulțumiți…
    O săptămână rodnică!

  8. daurel said

    Suzana,
    Cândva eram interesat de OZN-uri. Chiar am cumpărat câteva cărți. De vreo 30 de ani am ”pierddut contactul”…
    Toate cele bune!

Lasă un comentariu