Daurel's Blog

Just another WordPress.com weblog

Citate favorite(22)

Posted by daurel pe 12 februarie 2018

Despre invidie 
Imagini pentru invidiaImagini pentru invidia
*

1.Invidia este un fel de întristare pentru fericirea de care ni se pare că se bucură egalii noştri. (Aristotel, n. 384 – d. 7 martie 322 î.Hr.)
*
2.Prea putini oameni au puterea innăscută de a cinsti succesul unui prieten fără invidie.(Eschil, n.525 – d. 456 î.Hr.)

*
3.Invidia noastra dainuie mai mult decat fericirea celor pe care ii invidiem.
(La Rochefoucauld, n.1613 – d.1680)

*
4.Orgoliosul trebuie suspectat că nu posedă destulă ştiinţă. Adevărata ştiinţă îl face pe om modest. Spicele goale îşi îndreaptă capetele spre cer trufaşe, în timp ce spicele pline se apleacă spre pământ, muma lor. Orgoliul şi ignoranţa dau naştere urii, invidiei, răutăţii, aşa cum înţelegerea şi cunoaşterea dau naştere iubirii şi creaţiei. Cu cât cunoşti mai bine, cu atât iubeşti mai mult.( Leonardo da Vinci, n. 15 aprilie 1452, Vinci – d. 2 mai 1519)

*

5.Românul este superb, este minunat, este un om bun, este frumos fizic, este generos, dar are o boală pe care trebuie să ne-o vindecăm şi anume: să moară capra vecinului, această invidie, această răutate la adresa semenului său.(Carmen Harra, n. 24 martie 1955, Bistrita)
*

6.Invidia este o declaraţie de inferioritate.( Napoleon Bonaparte, n. 15 august 1769, Ajaccio, Corsica – d. 5 mai 1821, în insula Sfânta Elena )
*

7.Dacă n-ar exista fericirea altora, nu ne-am sinchisi de nefericirea noastră.(Marin Preda, n. 5 august 1922, Siliștea-Gumești, județul Teleorman — d. 16 mai 1980, Mogoșoaia)
*   *   *   *
Trebuie să mentionez că am găsit si alte doua opinii:
Toată lumea îi compătimește pe cei slabi. Invidia, însă, trebuie să ți-o câștigi.” — Arnold Schwarzenegger

Imagini pentru schwarzenegger despre invidie

 

si

 „Invidia poate  să-ți schimbe perspectiva. Astfel, educată și înțeleasă, invidia emulativă este cea care va motiva, te va face mai creativ, te va ajuta să te simți bine și va putea chiar să sporească inteligența.Ca mecanism de comparație și reglare socială, invidia reprezintă o puternică forță motivatoare, atâta timp cât este emulativă și nu devine distructivă„.(https://invidia-patima-emotie-motivationala-148737.html)
*
Această postare participă la  jocul bloggeristic de luni. Detaliile si tabelul de inscriere se găsesc pe blogul    https://zinnaida.blogspot.ro/2018/02/citate-favorite-49.html#comment-form
*
*

19 răspunsuri to “Citate favorite(22)”

  1. o temă deosebită ! da, interesante citate ! dar acest citat chiar m-a atras:
    ‘Toată lumea îi compătimește pe cei slabi. Invidia, însă, trebuie să ți-o câștigi.” (Arnold Schwarzenegger)
    să ai o săptămână cât mai bună !

  2. Alex said

    O temă interesantă. Mi-am amitit o expresie pomenită de cineva, la tv. „sfânta invidie”! Noi, românii, o avem în sânge. Dacă și în poezia națională – „Miorița” – apare atât de bine ilustrată…
    Numai bine! 🙂

  3. daurel said

    @Prietena-Japoneza,
    Exista si zicerea: ” nimeni nu este fericit daca nu e cineva care sa-l invidieze…

  4. daurel said

    @Alex,
    Da, uitasem de nefericitul posesor de „oi mai multe,…, cai invătati si caini mai bărbati…’

  5. Suzana said

    Se spune ca barfa este un grav pacat, dar eu as pune si invidia pe acelasi palier. Mie mi se pare cumva distructiva pentru propria persoana. Ar trebui sa ne bucure reusitele pe care le observam in jurul nostru si sa ne motiveze in propriul demers de autoperfectionare si evolutie. O tema foarte interesanta. Imi propusesem candva, si nu am renuntat la idee, sa descopar originea proverbului cu capra, daca este cu adevarat autohton. Mi se pare nu numai sinistra ideea dar si un mecanism eficient de involutie sociala pe termen lung, chiar daca suna in pic cam „pompos”. Totusi asa cred.

    O saptamana cu mult senin in suflet, Daurel. Spor la tot!

  6. daurel said

    @Suzana,
    E o veche temă biblică – Cain; dacă mă gândesc in fugă, bârfa a fost mai inainte: Eva discutând cu sarpele…
    Toate cele bune!

  7. O temă mereu de actualitate și atât de distructivă, dacă nu e mobilizatoare, așa cum se remarcă în ultimul citat.
    Zile cu soare și bucurii!

  8. Zina said

    Câtă dreptatea avea Napoleon! Faină temă, înrudită îndeaproape cu a mea. ☺
    Numai bine, daurel!

  9. Zina said

    Revin! Poate am mai scris asta, poate nu. Nu îmi amintesc. Te rog, pune butoane și pentru distribuit pe facebook și pe google+.
    Mulțumesc!

  10. Mirela Pete said

    Prea greu de ales! Profunzimea operei lui Leonardo da Vinci se reflectă și în gândirea sa, pentru că doar ”…înţelegerea şi cunoaşterea dau naştere iubirii şi creaţiei”.
    ”Invidia este o declaraţie de inferioritate”, iar cuvintele lui Napoleon vor ajunge pe un poster, la vedere! M-am mai întâlnit cu ele și îți sunt recunoscătoare că mi le-ai reamintit. Concentrate și deștepte foc, merită (re)citite și de alții! 😉
    O săptămână reușită! 🙂

  11. Diana said

    Faine citate! Citindu-le, mi-a venit in minte o persoana care mereu spunea cate ceva de genul: „fac asta sa moara de invidie cutare; imi iau aia, sa crape de ciuda cutare”. Parca nu-mi vine e crede ca sunt oameni care sunt capabili sa reuseasca multe doar cu gandul sa fie invidiati de altii…
    Iti doresc sa ai o saptamana frumoasa!

  12. Ella said

    Toate îmi plac … dar Aristotel … fara cuvinte! 😀

  13. daurel said

    @Racoltapetru6,
    Rareori e mobilizatoare…
    Toate cele bune!

  14. daurel said

    @Zina,
    Napoleon a fost cu siguranta invidiat, deci stie ce vorbeste…
    Multumesc!
    P.s.Am in vedere sa pun pe pagina butoane de distributie.

  15. daurel said

    @Mirela,
    Succes cu posterul! Sa-l pui pe blog sa-l vedem si noi.
    Toate cele bune!

  16. daurel said

    @Diana,
    Am intalnit si eu persoane chitite sa trezeasca invidii; e o actiune foarte periculoasa: gandurile negative ale celor din jur nu vor ramane fara urmari neplacute….
    Toate cele bune!

  17. daurel said

    @Ella,
    Aristotel a minimalizat situatia. Invidia e mult mai mult decat o intristare…
    Să ai bucurii!

  18. Suzana Miu said

    O primavara frumoasa, Daurel!
    Sanatate si bucurii!

  19. daurel said

    Multumesc, la fel!

Lasă un comentariu