Daurel's Blog

Just another WordPress.com weblog

O sustinere pentru actualul imn national…

Posted by daurel pe 15 Noiembrie 2011

…am gãsit-o intr-un comentariu al CELLEI  pe propriul ei blog

– SOMNUL DE VECI –
de Traian T. Cosovei

Cum mor caii, cum mor câinii, cum mor berzele –
în zbor, în somn, pe pământ?
Toţi sapă gropi şi se întreabă într-o limbă
de pe lumea de apoi.

Apoi îşi fac case, copii, coteţe – îşi trag
gaz metan şi apă care să le sature întrebările.

Şi toţi spun că şi-au iubit patria
în zbor, în somn, pe pământ
răsucind între degete medalia bunicului infanterist
căzut la datorie pe marile fronturi ale uitării.

Despre cum mor raţele la vânătorile oficiale,
ori mistreţii şi vulpile – bunăoară – nu se
întreabă nimeni. Despre cum moare Limba Română:
nimeni nu ştie nimic… E un somn al morţilor strecurat
printre cuvinte.

Şi nici o viaţă de apoi din care să răsară
Luceafărul lui Eminescu!

Este o moarte uşoară a unui popor
care nu se mai înţelege pe sine.

Comentaruil meu: nu stiu nimic despre autor; dupa cum am mai spus, n-am trecut de Lucian Blaga si Ion Barbu…; deci am citit ceva si din scrierile din tinerete ale lui Arghezi.

8 răspunsuri to “O sustinere pentru actualul imn national…”

  1. Nu ma pot lauda ca-l cunosc pe autor, am citit la CELLA pe blog poezii de-ale lui.
    Oare cui i mai pasa daca disparem sau nu in viitorul apropiat?

  2. […] Daurel.O sustinere pentru actualul imn national… […]

  3. Despre Traian Cosovei, numai de bine fiindcă îmi plac oamenii inteligenţi şi nonconformişti … aşa îl caracterizez eu şi cred că nu greşesc. Versurile de mai sus mă cutremură fiindcă din ele razbate un crud şi dureros adevăr , oglinda societii noastre de acum din care minoritatea capabilă abia de mai se poate face auzită…

  4. […] Daurel.O sustinere pentru actualul imn national… […]

  5. CELLA said

    Nichita zicea că nu există poeţi, doar poezie
    m-am crezut, o vreme, un soi de vas comunicant… (şi) păcatele se plătesc… cine-s io să dau cu poezia-n lume?
    lumea e ocupată şi poeţii… ‘fac’ lumea…

  6. Traian Coșovei? Autorul celei mai frumoase proze poetice„Pădurea Letea„.
    Cândva, textul era inserat în manualul pentru clasa a V-a- admirabilă descriere- un poem fantastic, , mănunchi de metafore , printre ale căror petale descopereai vocea patriotului care, fără a se lăuda cu frumusețile țării lui, îi ridica un monument!
    Am dat fuga să caut textul, nu l-am găsit.
    O să-mi bat mintea- memorasem mult ..

  7. CELLA said

    Traian Coşovei, cu tot respectul, este tatăl
    POETULUI
    Traian T. Coşovei
    http://www.formula-as.ro/2009/851/asul-de-inima-45/confesiunile-unui-poet-traian-t-cosovei-10628

  8. Si eu tot pe blogul CELLEI am citit poezii de-ale lui Traian T. Coşovei. Multumesc!

Lasă un răspuns

 
