Daurel's Blog

Just another WordPress.com weblog

Am aruncat la gunoi …

Posted by daurel pe 26 ianuarie 2011

…postarea cu poza poilitica ; are dreptate Sandu din Sighisoara: i se strica ziua de câte ori  vede poza, personajele…

Repostez ceva mobilizator:

Determinare

( ianuarie 30, 2010)

Existã un exemplu clasic de determinare. Este vorba despre acel om care,  traversând noaptea cimitirul,  cade intr-o groapã adâncã . Rateaza câteva incercari  de-a iesi;  se hotãreste sã astepte ajutoare. Dupã un timp adoarme, dar se trezeste cu incã un individ cãzut alãturi de el. In timp ce primul, cam rãgusit,  spune: “‘Stai linistit, nu poti iesi de aici…”, al doilea era deja afarã si fugea…A reusit, era determinat…Ca de obicei, eu o dau la intors: nu stiu ce cuvinte trebuia sã foloseasca primul captiv,  pentru a nu-l speria pe al doilea. Oricum cuvintele folosite nu i-au folosit nici unuia…

Cam tot in acelasi registru ar fi o discutie despre viitorul comunist. Un propagandist povestea: in comunism fiecaruia i se va cere sa lucreze dupa capacitate si toti vor  primi dupa nevoi…

”De exemplu, cand te intorci de la muncã, in piatã vor fi grãmezi de cartofi si fiecare isi va lua, fãrã bani, cât doreste…”

Unul, mai recalcitrant zise: “Dar, mie nu-mi plac cartofii!

In timp ce propagandistul cãuta un rãspuns politic corect, un intelept l-a incurajat pe recalcitrant: “O sã-ti placã, o sã-ti placã…





14 răspunsuri to “Am aruncat la gunoi …”

  1. gabriela said

    :)) pana la urma o sa se invete si pensionarii cu pensiile pe care le au. degaba carcotesc ei pe la coltri, mai protesteaza pe ici pe colo pensionarii din armata, in cele din urma se obisnuiesc ei cumva cu gustul cartofilor. Nu au cazut in groapa, se vede ca, si de aceea le lipseste determinarea de a actiona.

  2. “O sã-ti placã, o sã-ti placã…“
    Intotdeauna am trait asa.

  3. […] Daurel.Am aruncat la gunoi … […]

  4. ”pofta îți vine mâncând”- am, auzit-o de multe ori, n-am crezut -o niciodată.

  5. […] Geocer, Adrian Voicu, Mircea Suman, Cati Lupaşcu, Simona Ionescu, Manole, Augustin Rădescu, X, Daurel, Alexandru Marin, Amalgammax, Eftimie, Gabriela Ilieş, Gabriela Savitsky, Dragoş Sorin Nicula, […]

  6. CELLA said

    poate-s off topic şi atunci îmi cer iertare 😦
    http://ilincabernea.wordpress.com/2011/01/24/2346/

  7. teonegura said

    Stii cum e? Adaptabilitatea e un revers al vocatiei supravietuirii, dar cand aversul ei devine resemnarea si inertia se instaureaza in tot acest mecanism al vietii de pe azi pe maine, devine cam trista situatia…

  8. Si chiar daca nu-mi plac, n-o sa am incotro 🙂

  9. […] Daurel.Am aruncat la gunoi … […]

  10. […] […]

  11. […] Buimacii, Carmen,, Carmen Negoiță, Cati, CELLA, Cristian Dima, Cristian Lisandru, Daurel, Angela, Elisa, Emiru, Flavius, Gabi, Gabriela Elena, Gabriela Ilieș, Gabriela Savitsky, […]

  12. […] AnaVero, Blog de centru-stanga, Caius, Cati Lupascu, Cristi Dima, Cristian Lisandru, Dan Mihalache, Daurel, Flavius Obeada, Hai ca se poate, Hai ca se poate.eu, ISU, Lilick, LinkPing, Nea Costache, […]

  13. daurel said

    @Gabriela, puteam sa devin militar dupa ’89; aveam prieteni in ministerul armatei, IOR-ul era militarizat.
    La 55 de ani, deci de cativa ani (buni) deveneam astfel pensionar nerusinat…: am preferat sa-mi dau demisia de la IOR prin ’91, ramanand fara carte de munca vreo cinci ani; ma simteam liber…
    Acum trebuie sa astept sa am varsta de 65 pentru a primi o pensie ciuntita…
    Totul este sa nu puna ceva daunator (si) in cartofi…

    @Supravietuitor, suntem, nu stiu cati, poate nu o majoritate, constienti ca sunt greutati si mai mari; Doamne fereste, sa nu ni se puna in spinare cat poate un om indura !

    @Incertitudini, eu cred ca pofta vine mancand!
    … vad asta de cate ori am oaspeti…Mai ales la cei care se declara cu regim…

    @Cella, multumesc; am si comentat pe blogul respectiv; incurajez (si) tinerii…Relatia nu-i (mereu) biunivoca…

    @Teo Negura, resemnarea face parte din codul genetic al multora dintre noi

    @Cati Lupascu, ei, vorba vine; ar fi un caz fericit; sub comunisti nu s-au gasit mereu nici cartofi;nici paine, nici oua,…; in mod logic, nici hartie igienica !

  14. […] Negoiță,Lucky Motanul, Adela, Pisu,Cati, Cella, Chitidevis, Cristian Dima, Cristian Lisandru, Daurel, Elisa, Flavius, Gabi, Gabriela Elena, Gabriela, Georgiana, Gina, , Grișka, Vania, Loc de […]

Lasă un comentariu