Daurel's Blog

Just another WordPress.com weblog

MfC.Fântâni renumite(1)

Posted by daurel pe 26 aprilie 2023


Azi, călătorind ca melcul spre Străulești cu autobuzul 205, am văzut o parte din Fântâna Miorița. Pe internet am aflat că a fost inaugurată cu prilejul expoziției Luna Bucureștilor din 1936. Construcția a fost executată după planurile arhitectului Octav Doicescu, iar mozaicurile sunt realizate de Milița Petrașcu.

Fântâna Mioriţa1

_________________________________________________________________________________________________________

Nu este disponibilă nicio descriere pentru fotografie.

________________________________________________________________________________________________________

Arhitecţii Direcţiei Lucrărilor Noi: George Ionescu, Constantin Joja, Sorin Mincu, Octav Doicescu şi Eugen Fronescu în incinta Expoziţiei Luna Bucureştilor – Aprilie 1936
_________________________________________________________________________________________________________
Surse:
– https://ro.wikipedia.org/wiki/Fântâna_Miorița/

-https://destepti.ro/fantana-miorita-bucureti/
http://octavdoicescu.blogspot.com/2010/05/luna-bucurestilor-1936-bucuresti_07.html/
– https://www.rador.ro/2015/05/09/9-mai-9-iunie-1936-luna-bucureṣtilor/
*
Particip la Miercurea fără cuvinte, serial inițiat de Carmen în anul 2010 și găzduit de Suzana din septembrie 2021.
*
*

14 răspunsuri to “MfC.Fântâni renumite(1)”

  1. Suzana said

    Imi place foarte mult fantana asta. Nu stiu cum se vede noaptea, insa fiind cumva una din intrari in Bucuresti, ma tot gandesc ca poate ar merita mai multa atentie.
    Multumesc pentru detaliile aduse aici, Daurel!
    Happy WW! Poate data viitoare masinile vor circula mai vioi! 🙂

  2. Rux Copilarim said

    Cat de frumoasa este! Multumesc mult ! Pe mine ma fascineaza istoria arhitectonica a Bucurestiului. Imi place sa citesc despre cladirile cu nume, de alta data. Imi plac fotografiile cu oamenii de alta data… au prestanta, o anumita aura..
    Imi amintesc de cei care loculuiau in cartier cand eram mica, de felul in care se imbracau, vorbeau, se comportau cu cei din jur.
    Cat de frumos este lucrat mozaicul…
    Happy WW 🙂

  3. daurel said

    Suzana,
    Noaptea, n-am trecut de mulți ani pe acolo…
    Happy WW!

  4. Faină tare! Cinste realizatorilor!

  5. CARMEN said

    Foarte interesante fotografii! Fantanile sunt la fel si in anii’30 si acum… Moda vestimentala s a schimbat mult!
    Frumos detaliul de pe bazin!
    Happy WW 🤗

  6. rofstef said

    Și pe mine mă atrag foarte mult aceste fântâni arteziene.
    Super faină postare, mulțumesc mult! 😇
    Să ai o zi bună, Daurel!

  7. daurel said

    Rux,
    Toate cele bune!

  8. daurel said

    Petru,
    Pentru cinstire am postat și eu.
    Zi însorită!

  9. daurel said

    Carmen,
    Eu îmi amintesc că funcționarii anilor 60-70, deci după 30 de ani, erau ca în poza de mai sus.
    Happy joi!

  10. Ce frumoasă e! Mulţumesc pentru fotografii!

  11. daurel said

    Stef,
    Weekend plăcut!

  12. daurel said

    Potecuța,
    Toate cele bune!

  13. DaNuTzA said

    Foarte frumoasă această fântână, nu știam de existența ei! Mulțumesc pentru informații!
    O zi frumoasă să ai!

  14. daurel said

    Dănuța,
    Din fuga vehiculelor pare banală.
    Weekend plăcut!

Lasă un comentariu