Daurel's Blog

Just another WordPress.com weblog

MfC.Monumente(2)

Posted by daurel pe 27 aprilie 2022

Chipul regelui dac Decebal este un basorelief înalt de 55 m și lat de 25 m. aflat pe malul stâncos al Dunării în apropiere de orașul Orșova. Basorelieful îl reprezintă pe Decebal, ultimul rege al Daciei, fiind sculptat într-o stâncă de către sculptorul Florin Cotarcea. 
Câteva dimensiuni fizionomice ale chipului sunt:
lungimea ochilor: 4,3 metri;
lungimea nasului: 7 metri;
lățimea nasului: 4 metri.
Este cea mai înaltă sculptură în piatră din Europa și a doua din lume. Omul de afaceri și istoricul amator protocronist Iosif Constantin Drăgan a fost cel care a promovat și finanțat ideea acestei lucrări efectuate în perioada 1994 – 2004.

File:Decebalus rock - Romania - Travel photography (37070739972).jpg

*

File:Statuia Chipul lui Decebal - Cazanele Dunării, România.jpg

Sursa:https://ro.wikipedia.org/wiki/Chipul_lui_Decebal/
Particip la Miercurea fără cuvinte, serial inițiat de Carmen în anul 2010 și găzduit de Suzana din septembrie 2021.
*
*

12 răspunsuri to “MfC.Monumente(2)”

  1. Suzana said

    Bine ca am reusit si eu sa o vad in realitate!
    Arata spectaculos, intr-adevar!
    Happy WW, Daurel! Mi-a facut o deosebita placere revederea!

  2. Diana said

    E… monumental! Imi place sa stiu ca exista si imi doresc sa reziste multi, multi ani! 🙂

    Happy WW!

  3. Tare mi-ar plăcea s-o văd în realitate! Totul e superb și în jurul sculpturii, ca o invitație în trecutul neprihănit.

  4. daurel said

    Suzana,
    Eu am văzut-o de pe șosea, din mersul unei mașini cu șofer grăbit. Era pe când telefoanele nu aveau camere foto…
    Happy joi!

  5. MNiko said

    Daurel, merita sa te opresti si sa mergi pe jos cat poti de aproape sau sa mergi cu un vaporas pe Dunare. Un monument impresionant! Oricate poze ai vedea pe net, realitatea e …. fara cuvinte!

  6. Taie răsuflarea frumuseţea peisajului cu totul.

  7. Zuzu said

    Nu am ajuns, dar mi-ar plăcea! 🙂

  8. daurel said

    Diana,
    Happy vineri!

  9. daurel said

    Petru,
    Dacă îmi amintesc bine, zona este în amonte de barajul de la Porțile de Fier, deci a fost ridicat nivelul Dunării.
    Toate cele bune!

  10. daurel said

    MNiko,
    Cu prima ocazie așa voi face.
    Mulțumesc!

  11. daurel said

    Potecuța,
    Mă bucur că am găsit aceste imagini reușite.
    Toate cele bune!

  12. daurel said

    Zuzu,
    Merită!
    Happy vineri!

Lasă un comentariu