Daurel's Blog

Just another WordPress.com weblog

MfC.Amintiri din copilărie(3)

Posted by daurel pe 16 februarie 2022


Totul despre celebrul pește care se punea pe televizoarele românilor în comunism. Sigur nu știai asta




Sursa:https://www.impact.ro/totul-despre-celebrul-peste-care-se-punea-pe-televizoarele-romanilor-in-comunism-sigur-nu-stiai-asta-110406.html
*
Particip la Miercurea fără cuvinte, serial inițiat de Carmen în anul 2010 și găzduit de Suzana din septembrie 2021.
*
*

18 răspunsuri to “MfC.Amintiri din copilărie(3)”

  1. Suzana said

    Prima data cand aud asa ceva. Dar stii sa le descoperi, Daurel.
    Aveam si eu un astfel de peste dar mai micut si parca altfel colorat.
    Multumesc mult!
    Happy WW si noapte buna! O saptamana cu bucurii! 🙂

  2. Diana said

    Incep sa ma oftic ca n-am avut si noi un pește de sticla pe televizor! 😀 Oricum, ai mei erau de parere ca nu trebuie sa fie nimic pe televizor.
    Nici nu stiu daca am vazut un pește din sticla pe televizor, prin casele in care intram, de regula, la vremea aceea. 🙂
    Toate cele bune!

  3. Vero said

    N-am avut peşte din ăsta. Din fericire!
    Mileuri aveam (le făcea bunica, încă mai am destule), dar nu pe televizor. Ăla avea husă.

  4. Matilda said

    Peştele e celebru doar pe net. Nu-mi aduc aminte să-l fi văzut pe televizorul cuiva.

  5. Televizorul meu era Diamant, iar peștele ceva mai închis la culoare. Și ”cipca” parcă semăna. 🙂

  6. Nu mai știu sigur, dar parcă nu am avut pește…..

  7. MNiko said

    Am avut si astfel de pesti( adica parintii mei), si da la plural. Vreo trei desi doar un televizor. Faceau cu randul pe televozor. dar n-am stiut ca trebuia „asezat” intr-un anume fel. Nici ca se luau in culoari potrivite cu televizorul.

  8. Ce interesant, n-am ştiut. Acum îmi pare rău că n-am avut 😀

  9. daurel said

    Suzana,
    Exista câteva muzee cu obiecte din perioada comunista. Le urmăresc pe net deoarece doresc sa donez și eu una-alta…
    Toate cele bune!

  10. daurel said

    Diana,
    În vremea comunistilor, am primit cadou de la un prieten un pește de sticla. A stat un timp la vedere ca un bibelou. De vreo 20 de ani l-am tot mutat de colo-colo prin debara și balcon pâna anul trecut când am întâlnit pe cineva care l-a apreciat, L-am dăruit bucuros.
    Sănătate!

  11. daurel said

    Vero,
    Am avut un pește expus, dar fiicele mele, când au crescut, au auzit ceva despre kitsch și l-au ”marginalizat”…
    Mulțumesc pentru vizita și comentariu!

  12. daurel said

    Matilda,
    Eu nu am pus obiecte fragile pe televizor deoarece în timpul butonăarii și reglării se puteau răsturna. O lungă perioadă nu exista telecomandă…

  13. daurel said

    Petru,
    Desi ne-am mutat de multe ori, peștele si ”cipca” au rezistat…
    Toate cele bune!

  14. daurel said

    Gigi Țepuș,
    Eu l-am dăruit recent unui electrician care l-a apreciat când l-a văzut pe balcon unde ieșea des să fumeze și să mediteze…

  15. daurel said

    MNiko,
    Și eu am rămas surprins de amănuntele estetice aferente.

  16. Zina said

    Unii au trecut, însă, prin comunism, fără peștele ăla ! 😀

  17. daurel said

    Potecuța,
    Nu sunt sigur, dar se pare că obiceiul l-am avut cei care eram prima generație urbanizată…
    Weekend plăcut!

  18. daurel said

    Zina,
    Probabil că moda s-a manifestat mai mult la noii orășeni. Oricum, eu primisem peștele cadou înainte de a avea noțiunea de kitsch.
    Toate cele bune!

Lasă un comentariu