Daurel's Blog

Just another WordPress.com weblog

Ultima serbare scolara

Posted by daurel pe 24 Ianuarie 2010

Nu intotdeauna pãrintii au experientã, insa sotii Escu mai aveau un copil, mai mare, care a refuzat sã meargã la serbarea de sfârsit de an scolar.Dacã n-ar fi pãlãvragit cu vecinii in curte scolii, domnul si doamna Escu ar fi observat cã sunt prea putini copii, ca ceva nu este in regula…

Discursuri, cor, solisti, recitatori…Premiile la clasa I-a A, apoi clasa copilului lor. Premiul I, premiul II, premiul III, mentiuni…Cei premiati alergau veseli spre grupul pãrintilor.  Erau sãrutati, imbrãtisati, fotografiati…Nu mai urmareau festivitatea; paraseau imediat curtea scolii>
Copiii ce-si asteptau inca premiile, fãceau câte un pas mai in fatã.
Nemaiavand cu cine discuta, sotii Escu si-au cãutat, din ochi, odrasla.
Deja erau premiati elevii clasei a I-a C, iar copilul lor stãtea singur si derutat…Nu i-a spus nimeni ce mai urmeazã…
Ce sã facã cu buchetul de flori, dacã  doamna invãtãtoare  nu i-a strigat numele?…
Atunci, doamna Escu a inteles drama. A alergat prin careu, s-a uitat cu repros la corpul profesoral, si-a luat copilul in brate, si cu lacrimi in ochi i-a zis: „Hai puiule, cã-ti cumpãr eu cãrti, bomboane si coronite…”

22 Răspunsuri to “Ultima serbare scolara”

  1. Gina said

    Ar trebui, probabil, sa ‘ tin partea ‘invatatoarei.. Nu pot sa fac asta, pentru ca, in clasa I, daca nu stiu de acasa cum stau lucrurile cu felul in care se acorda premiile, copiii pot suferi traume . Unele lasa urme grave.Pentru tot restul vietii.
    Unii parinti stiu sa-si pregateasca copiii- si pentru succes, si pentru un eventual insucces( sa nu-i spunem esec). Nu stiu toti. Atunci, invatatoarea trebuie sa-i pregateasca pe adulti. La noi este o ‘ goana’ inexplicabila dupa premii. Meritate sau nu.
    Este grea meseria de educator. Fie ca esti invatator, profesor. Sau parinte.
    Cel care are de pierdut , daca educatia se face incorect, este copilul.

  2. sebra said

    Hmm…acum am văzut că se anunţă dinainte de serbare, fiecare ce premiu ia.Eventual să-şi cumpere singur cărţile şi un părinte cu o imprimantă bună şi cu oareşce talente în power point să le facă diplomele.Evident se caută un părinte posesor de copil premiant.

  3. emahategan said

    Mamica o sa-i cumpere si locul in liceu,apoi in facultate…un post caldut….
    Mi-e mila de asemenea parinti!

    Cat de mandri am fost noi,cand la bacalaureat ,baiatul nostru- o puslama in liceu -a obtinut 9,38.Fara meditatii!

  4. cristian said

    tare sensibil subiect; tin minte ca la clasa I se dadeau premii si mentiuni la toti scolarii; o fi fost mai pedagogic ?

  5. Anonim said

    Imi amintesc de o situatie hazlie si de modul cum a rezolvat-o un invatator cu ceva ani in urma. La sfarsitul unului scolar la serbarea pentru acordarea premiilor la ciclul primar ,a premiat toti elevii clasei sale. Aproape toti parintii si elevii au fost fericiti….Sandu

  6. eu cred ca mai afectati sunt parintii, iar amplificarea nemultumirii lor se rasfrange dramatic asupra micutilor – care altfel dupa un scurt moment de mica invidie, si-ar fi gasit rapid alte preocupari, intr-o alternativa la ”marea tragedie”
    Asa cum spuneau si antecomentatorii, problema este la parinti !

  7. Mirela said

    Daurel, ca de obicei, atingi subiecte extrem de sensibile. Pentru că eu așa le văd…La terminarea clasei a IV-a, anul trecut, clasa fiicei mele a fost premiată așa: toți copiii care au avut predominant FB au luat Premiul I, cărțile și diplomele fiind plătite de părinți. Copiii care au participat la olimpiade etc au mai luat câte o diplomă-două și încă o carte plătită de părinți. Fata casierei clasei (?) a luat nu știu ce medalie (maică-sa fiin casieră, banii bani etc), fata altei mămmici îndatoritoare a mai luat o medalie cu tricolor. Nu știu de ce nu le-a dat direct mămicilor eroine!? Nu critic, doar mă mir! Sau nici nu mă mai mir, nu merită, eu mi-am învățat fiica să învețe pentru ea, dar a luat și Premiu I mereu. Ceea ce e important e că nu prea îi pasă de aceste fleacuri, îi pasă de câteva materii preferate și de arte! Atât Enya, cât și noi, suntem cei câștigați!

  8. daurel said

    @Gina, @Sebra, @Ema,@Cristian, @Sandu, @Strongvaleriana, @Mirela: ar fi ramas copilul unui cadru didactic, pe clasa I-a, fara o mentiune?

  9. CELLA said

    poate, într-o zi oarecare, vei purcede în a aduna într-0 carte parabolele pe care cu atîta generozitate ni le „spui” aici;)

  10. Niciodata nu le-am cerut copiilor nostri sa ia numai note de 9 si 10.Nici premii.
    Nu pot fi toti copiii de premiul I si stiu ce mult sufera daca se simt nedreptatiti de doamna invatatoare.
    Recunosc ca am si gresit de multe ori cand erau copii mici,ocupandu-mi gandurile cu problemele atat de obsinuite in orice familie.
    Ii multumesc Celui de Sus ca avem doi copii buni si sanatosi!

  11. Gina said

    Daurel, copiii mei au fost elevi in scoala unde eram profesoara. Cine crede ca este simplu greseste total. Nu-ti poti inchipui cate rele se intampla. Unii profesori isi revarsa , de multe ori, rabufnirile pe copiii colegilor. S-a intamplat , mai ales, cu fiul cel mic.Care este finantist intr-o metropola europeana. Cel mare a invatat doar doi ani in scoala unde eram profesoara.
    Rezultatele de mai tarziu- facultati, performante .. au demonstrat cine ce poate. Si cat poate. Fara sa fiu acuzata de lipsa a modestiei.
    Sunt cazuri . Si cazuri..

  12. daurel said

    @Gina.N-as vrea sa generalizez;am ales numai debutul scolar, legal obligatoriu; ma gandesc ca, scoala si familia ar putea cultiva tuturor copiilor incredere in fortele proprii;evitarea marginalizarii; mai cred ca fiecare copil are un dar, har, talent…Poate ca din pdvd didactic clasamentul este stimul pentru copii…

  13. daurel said

    @Cella.Poate pe foi volante…

  14. daurel said

    @Supravietuitor.Doamne-ajuta!

  15. Gina said

    Educatorii- parinti, invatatori, profesori sunu oameni. Supusi greselilor. Sistemul de educatie ar trebui sa fie aproape fara cusur. Sa aiba continuitate. La noi esta, deja, o ‘rupere’ undeva. Ar trebui sa se inceapa cu o scoala a parintilor.
    Nu trebuie sa uitam ca profesorii de astazi fac foarte putina pedagogie si psihologie la scoala. Vorbesc in cunostinta de cauza- studentele care au facut la mine practica pedagogica( asa este in toata tara) nu au ‘ tinut ‘ nicio lectie de dirigentie. Doua ore de specialitate. Si ‘ se trezesc’ profesoare..am spus fara rautate.. ca fenomen al scolii contemporane.

  16. Mirela said

    @Gina, si eu am avut, in cei 10 ani de invatamant si in calitate de mentor, studente care tineau doua – trei ore absolut de mantuiala, fara sa accepte sa faca si dirigentie sau macar sa asiste la o ora de specialitate-dirigentie. Au fost si doua exceptii, dar acele exceptii NU au ajuns in scoli…au ajuns cateva dintre celelalte!
    Cat despre copiii cadrelor didactice, la scolile din periferie primeau 10 pentru simpla prezenta la ora, in timp ce la liceele centrale se intampla sa absolve cu greutate. Asta este!
    @Daurel, am avut elevi ai colegelor mele. Educatia Plastica e o materie usoara si relaxanta, dar eu am dat noetele de la 3 la 10. Indiferent daca lucrau sau nu la ora, eram rugata sa le maresc la 10 media…asa, ca intre colegi.😉

  17. Lady A said

    @Daurel. Punct pe i🙂

    @Gina. Corect!

    @Mirela. Nu toti profesorii sunt daruiti pentru asemenea meserie. As spune chiar… foarte putini!

  18. Mirela said

    @Lady A, așa este. Eu dau în contiunuare ore pentru câțiva elevi care se pregătesc pentru arte și arhitectură (până acum toți au trecut proba de aptitudini și au luat 10 pe mapa de prezentare). Nu pot să renunț definitiv. Dar între cei ”nedăruiți” din școala unde am lucrat, nu am rezistat și nu m-aș mai întoarce!…Voi lucra cu studenții începând de anul viitor, mi s-a propus. Să dea Dumnezeu! Succes profesorilor dăruiți!

  19. Ale said

    Unii parinti (probabil nu sotii Escu…) asteapta performante scolare de la un copil de 6 ani. Un copil sanatos si fericit e un succes in sine. Cine si-ar putea dori mai mult?

  20. daurel said

    @ Ale. Am si uitat de postarea asta…Ar trebui s-o trec la pagini, sus langa declaratia mea…

  21. oanaclara said

    Acum nu se mai dau premii la clasele I-IV, ci doar diplome si carti pentru toata clasa. Cei cu merite deosebite primesc diplome de excelenta.
    Medaliile nu sunt de la scoala. Exista un concurs national , „Evaluare in educatie”. Elevii care obtin la acel concurs locurile I,II si III sunt recompensati cu diplome si medalii trimise special pentru ei de la Academia Romana.

  22. daurel said

    @ Oanaclara. Bine ati venit! Nepotii mei sunt la Chicago, dar doresc sa fie bine si in Romania.

Lasă un răspuns

 
