Comunicarea in vreme de criza (1)
Posted by daurel pe 20 martie 2009
Uitasem de Maslow. Nici nu stiam prea multe despre el. Nu este rus. Citisem in ziarul EVZ, ca in criza ne intoarcem la nevoile primare – hrana, adapost, imbracaminte – , iar copiii trebuie educati sa nu exagereze cu jucariile, ba chiar initiati in comert, in troc virtual. Despre adolescenti nu se amintea ca ar intra in programul educational promovat de EVZ. In acel context era mentionata piramida lui Maslow. Am cautat si am gasit pe internet teoria puterii trebuintelor. La baza sunt nevoile primare mentionate: puternice, mobilizatoare, deoarece asigura supravietuirea. Pe la mijlocul piramidei sunt relatiile familiale si sociale, iar la varf sunt stima, moralitatea, estetica, creativitatea. Consecinta este ca oamenii vor cauta sa inteleaga ce li se comunica in relatie directa cu trebuintele ce le au la momentul respectiv. Cine are curaj va profita de criza. Infloreste acum un comert de criza, cu o altfel de publicitate, alte politici de piata; va incepe o productie adecvata pe baza comenzilor date de comercianti. Dar politica? Bineinteles ca se adapteaza si oferta politicienilor, dar naraviti la praduirea banului public, sunt si vor fi tot mai neconvingatori. Cei cu trebuinte la baza piramidei nu pot comunica cu cei ce au totul, mai putin stima. Desigur Eminescu stia, inaintea lui Maslow, ca proletarul si imparatul nu pot comunica direct.
petre said
bine că ţi-ai amintit de…..maslow!
daurel said
Nu poti fi popa in satul tau! Ce zici?