Daurel's Blog

Just another WordPress.com weblog

N-am prea comentat postarile…

Posted by daurel pe 30 ianuarie 2012

…despre vise/visuri. Cer scuze tuturor participantilor.

Incerc sã scriu câteva consideratii despre protejarea viselor; nu ca  le-as aplica in totalitate, insa stiu cã unii le respecta.

O cunostinta apropiata dispare in cãlãtorii turistice, unde isi inchide telefonul; este convinsã cã dacã ar fi anuntat pe cineva, ar fi avut ghinion…Alta cunostinta nu detaliaza ce viseaza/vizeaza; astfel evita eventualele ironii si opinii demobilizatoare…; pe de alta parte, daca nu-si atinge tinta, cum va scoate capul in lume? Cine se va asocia cu un frustat/frustata ?

Cu totul altfel se pune problema in sfera proiectelor familiale, economice, publice, politice. Liderii sunt obligati sa detalieze viziunea si sa specifice beneficiile fiecãrui membru implicat; cel putin sã le spuna: ” Sã trãiti bine!”

Nu ratez ocazia de-a  insera un text celebru in care vizionarul a neglijat interesul comunitatii:

(…)Iosif, fiind de saptesprezece ani, pastea oile tatalui sau impreuna cu fratii sai. Petrecandu-si copilaria cu feciorii Bilhai si cu feciorii Zilpei, femeile tatalui sau, Iosif aducea lui Israel, tatal sau, vesti despre purtarile lor rele.
3. Si iubea Israel pe Iosif mai mult decat pe toti ceilalti fii ai sai, pentru ca el era copilul batranetilor lui, si-i facuse haina lunga si aleasa.
4. Fratii lui, vazand ca tatal lor il iubea mai mult decat pe toti fiii sai, il urau si nu puteau vorbi cu el prietenos.
5. Visand insa Iosif un vis, l-a spus fratilor sai,
6. Zicandu-le: “Ascultati visul ce am visat:
7. Parca legam snopi in tarina si snopul meu parca s-a sculat si statea drept, iar snopii vostri s-au strans roata si s-au inchinat snopului meu”.
8. Iar fratii lui au zis catre el: “Nu cumva ai sa domnesti peste noi? Sau poate ai sa ne stapanesti?” Si l-au urat inca si mai mult pentru visul lui si pentru spusele lui.
9. Si a mai visat el alt vis si l-a spus tatalui sau si fratilor sai, zicand: “Iata am mai visat alt vis: soarele si luna si unsprezece stele mi se inchinau mie”.
10. Si-l povesti tatalui sau si fratilor sai, iar tatal sau l-a certat si i-a zis: “Ce inseamna visul acesta pe care l-ai visat? Au doara eu si mama ta si fratii tai vom veni si ne vom inchina tie pana la pamant?”
11. De aceea il pizmuiau fratii lui, iar tatãl sau pãstra cuvintele acestea in inima lui.

&

Comentariul meu: reiese ca Iosif era minor; trebuia ca tatãl sãu, marele negociator Iacov, devenit la un moment dat Israel, sã-l tempereze…Insa Iacov- Israel nu era un suveran impartial…Era un patriarh jucãtor !

16 răspunsuri to “N-am prea comentat postarile…”

  1. Ai fost tare subtil in abordare, dar mi-ai amintit de cartea lui Thomas Mann, „Iosif si fratii lui”, de care-am tras ceva vreme ca sa o citesc, fiind destul de voluminoasa 🙂
    Greu nu e sa comentezi visele ori viziunile altora, ci sa le intelegi. E drept ca pentru asta e nevoie uneori sa initiezi dialogul, or patriarhul jucator nu prea e priceput la vorbe, si de aceea le arunca-n vant 😀

  2. Dli said

    Imi place bologul dumneavoastra este foarte util. Felicitari.

  3. Încerc să citesc printre rânduri..

  4. romanianstampnews said

    La o asemenea abordare chiar nu m-am gândit! N-am făcut legătura.

  5. […] tuturor pinguitorilor (şi nu doar): Alecu, Alex, Coltu, Cris-Mary, Daurel, Gabriela Elena, Gabi Savitsky, Luna Patrata, Mesterul Manole,  Pluta. 45.958950 23.570869 […]

  6. […] Daurel.N-am prea comentat postarile… […]

  7. […] Gabriela Elena,   Gabriela Savirsky,   Mesterul,   Coltu,  Daurel,  Pluta,   Teo Negura. Share this:DiggLinkedInRedditEmailStumbleUponPrintTwitterLike this:LikeBe […]

  8. CARMEN said

    pingurile din spatele cortinei :)) multumesc!
    sa ai o saptamâna faina!

  9. daurel said

    @Teo Negura,
    poate ca eu nu sunt clar, insa textul biblic e perfect; visele sunt foarte des egoiste, deci vor trezi invidii.

    @Dli,
    ma bucur; imi dau silinta…

    @Incertitudini,
    nu-i nimic ascuns: vreau in fruntea Romaniei si a tuturor institutiilor ei oameni impartiali !

    @Romanianstampnews,
    visele trebuie sa includa/antreneze si anturajul…

    @Carmen,
    pingurile din text sunt obositoare pentru toata lumea, insa ma las furat de argumente, argumentatie, sonoritati…

  10. Considerate ca prelungiri ale gândurilor şi faptelor din timpul zilei, întotdeauna vor constitui (cel puţin!) peilej de suspiciune pentru o anumită categorie de oamnei. Din păcate tot mai mult , în relaţiile interumane, aparenţele şi nu faptele reale constituie criteriul de judecată .

  11. Lady A said

    La mulți ani Șilavarăcald !

  12. […] N-am prea comentat postarile… […]

  13. […] N-am prea comentat postarile… […]

  14. daurel said

    @StropiDeSuflet,
    mai greu este pana „ne prindem’…

    @Lady A,
    Doamne, ajuta !

  15. […] Costin Comba, Cristi Milla, Dan Văideanu, Dana Diaconu, Daurel, Diverse, Fosile și pietre, Dragoș Butuzea, IronicBlonde, Kadia, MadMike, Maricica, Max Peter și […]

  16. […]  Daurel, Fosile și pietre, Kadia, Maricica și toți ceilalți iubitori de lectură și arte […]

Lasă un comentariu