Daurel's Blog

Just another WordPress.com weblog

La un moment dat, Bulã…

Posted by daurel pe 16 februarie 2012

…ajunge intr-o mare criza de bani si  mearse la vecinul lui, evreul Itic,  sã-i ceara 20 lei, ca imprumut pâna la primavara.
Itic il asculta atent, apoi ii zise:
-Bine, iti dau 2o lei imprumut pana la primavara, dar imi lasi toporul ca zãlog;  la primavara imi dai 4o de lei inapoi, altfel nu ne invoim. E bine?
Intr-un final Bulã se invoi. Lasã toporul ca zalog, lua banii si da sa plece
Insa Itic il striga:
-Bãi Bulã! Ia fi atent la mine, la ce m-am gandit. La primavara stiu ca o sa-ti fie greu sa-mi dai inapoi cei 4o de lei, intrucat iarna e lunga si grea, asa ca stii ce? Ia da tu acum 20 de lei inapoi, si la primavara iti mai rãmane de dat decât 20 de lei; ce zici ? o sa-ti fie mai usor !
Bulã se gândi putin, si recunoscu in sinea lui, ca Itic are dreptate si cã uite e un vecin adevarat, asa cã se invoi, ii dete inapoi cei 20 lei, si pleca spre acasã, ceva mai usurat.
Insa pe drum tot calcula:
-Hmmm! Bani nu am, topor nu am, insa m-am ales cu o datorie de 20 lei si totusi nu a fost nimic in neregula…

MORALA: Acelasi Itic ne dãdu si nouã, României, imprumut de atatea ori, numai cã acum se numeste FMI!
*
PS. L-am redactat in forma primitã de la Brudi din Brad.
Comentariul meu este cu un citat din Cioran:
Psiholog neîntrecut, preotul este exemplul uman cu cele mai puţine iluzii, incapabil – prin meserie – să acorde semenilor săi un credit cât de mic; de aici aerul lui complice, şiretenia, blândeţea prefăcută şi cinismul profund. Aceia dintre ei – un număr cu adevărat neînsemnat – care-au păşit pe drumul sfinţeniei, n-ar fi făcut-o dacă-şi priveau mai atent enoriaşii: au fost nişte rătăciţi, nişte răi preoţi, incapabili să trăiască în chip de spectatori – şi profitori – ai păcatului originar.

7 răspunsuri to “La un moment dat, Bulã…”

  1. Bulă, la reuniunea de 20 de ani, se adresează foștilor lui dascăli:
    -Stimații mei profesori, mă tot frământă o întrebare: chiar atât de
    imbecil eram, de mă tot lăsați corijent ???
    -Vaaai, se poate, domnule Ministru?!?

  2. […] de Cluj,Carmen, Carmen Amza,Grupul,Auraș,Călin,Doru,Gabi,Gabriela Elena,Lili,Daurel,Vania,Karmapolice,Lolita,Roxana,Luna Pătrată,Max Peter,Sara,Teo […]

  3. […] Clipe de Cluj,Carmen, Auraș,Călin,Mirela,Doru,Gabi,Gabriela Elena,Lili,Daurel,Karmapolice,Lolita,Roxana,Luna Pătrată,Max Peter,Teo Negura,Theodora,Zina. Share […]

  4. Marycix said

    Buna asemanare: Itic si FMI

  5. […] Clipe de Cluj,-X-,Carmen, Carmen Amza,Grupul,Auraș,Călin,Doru,Gabi,Gabriela Elena,Lili,Daurel,Vania,Karmapolice,Lolita,Roxana,Luna Pătrată,Max Peter,Sara,Teo […]

  6. Zamfir POP said

    Ştim că Bulă e din Bucureşti. De era din Turda, s-ar fi numit Tulă. De era din Deva, ar fi fost Dulă. Cum s-ar fi numit de-ţi era consătean?

  7. daurel said

    @Incertitudini,
    asta-i frumusetea politicii…

    @Marycix,
    toate povestile bune ne indeamnna sa nu ne imprumutam…; si sa imprumutam fara rasplata, ceea ce n-am inteles…

    @Zamfir,
    ma mai gandesc…;
    inca-mi convine ca sunt bucurestean !

Lasă un comentariu