Daurel's Blog

Just another WordPress.com weblog

Vrea sã publice…

Posted by daurel pe 17 februarie 2011

…62 de poezii pentru copii.

Editurile din judet i-au cerut  peste 50.ooo.ooo de lei vechi pentru a-i tipari 1000 de exemplare, deci mai mult de un euro pe bucatã; distributia rãmâne in grija autorului.

N-am citit poeziile, treaba mea a fost sã gãsesc adresa Editurii Humanitas; am gãsit-o pe internet; sunt curios dacã renumita editurã  le va publica gratuit…

Am inteles cã persoana ar contribui  cu ceva bani pentru a se vedea publicata, insa, deocamdata, au enervat-o editurile de doi bani, care nici n-au citit si nici nu s-au uitat peste ilustratiile propuse.

Nu stiu cât este orgoliu, cât este capriciu de creator. N-o sã-i spun, dar o spun aici: am trecut prin orgoliul publicarii.

Am participat la un  volum colectiv, am si achitat doua milioane, am distribuit cãrti la cunoscuti… Asta in urma cu vreo patru ani, in provincie. Prinzând curaj, in urma cu doi ani am oferit texte unei fundatii din Bucuresti; textele erau cam in genul celor  postate acum pe blog; mi le-a achitat fix cu doua milioane si mi-a dat 20 de exemplare gratuit sã mã laud cunoscutilor.

Cu banii am iesit pe minus, deoarece zilele trecute mi-a venit de la fisc o somatie sã achit impozit pe 2009 pentru drepturi de autor…Semnasem niste hârtii cu editura…

Cu orgoliul am iesit mult mai sifonat; au fost in total cinci reactii in patru ani, si nu toate favorabile: sora-mea, doi frati si un vãr.

Toate aceste experiente le-am parcurs inainte de a-mi face blog; acum sunt dublu vaccinat in ce priveste publicarea de cãrti, insã nu pot sã promit solemn cã n-as mai incerca…Mai ales pe banii altora.

Revenind la cele 62 de poezii, zic asa: daca as avea texte si ilustratii pentru copii, as pune langa ele biscuiti Eugenia, si as merge prin gradinite, scoli si orfelinate; apoi as mai vedea ce-i de facut…

3 răspunsuri to “Vrea sã publice…”

  1. Într-o vreme, reacționam, cumva, când primeam întrebarea- cum, chiar n-ai încercat să scrii și tu o cărticică?

  2. Ale said

    „au fost in total cinci reactii in patru ani, si nu toate favorabile: sora-mea, doi frati si un vãr”. Si a cincea reactie?

  3. daurel said

    @Incertitudini, este tentant; depinde cine se ocupa de editare si distribuire; adica de pinguri…

    @Ale, frate-meu Petre s-a exprimat de doua ori; a doua oara mi-a spus sa ma abtin sa povestesc despre familie…

Lasă un comentariu