Daurel's Blog

Just another WordPress.com weblog

Mai zic ceva (si) despre mine, cum…

Posted by daurel pe 5 noiembrie 2010

…se obisnuieste la pomenirea unor personalitati accentuate.

M-am simtit linistit,  alãturi de Mircea Dinescu, care s-a impãcat in urma cu vreo doi ani cu marele dispãrut de azi; s-au intâlnit apoi si la Cetate, s-au sunat…

Nici eu nu-i reprosez nimic de vreo doi ani, de când nu mai era parlamentar…

In seara aceasta am inteles de ce nu-i gust poeziile: Vadim Tudor sustine cã va ramane alãturi de Goga; M. Dinescu spune cã bardul va rãmâne prin poeziile de inspiratie bacoviana. Eu nu-i inteleg pe cei doi clasici; sunt fascinat de Lucian Blaga si Ion Barbu; am cumpãrat de la anticariat cãrti de critica…Cred cã voi cumpãra si cartea lui Ion Vianu, care povesteste cã Ion Barbu il vizita pe taicã-sãu…

Acum, unii sustin cã Adrian Paunescu le-a deschis ochii asupra istoriei Romaniei; trist…; o istorie cântata…; o istorie fãra monarhie…

N-am fost la cenacluri. Sotia si fiicele au incercat odata, pe (fostul) Stadionul 23 August, foarte aproape de locuinta noastra dinainte de 1990; era  busculada la intrare, lume ciudata…; au renuntat…

In anii Cenaclului Flacãra am avut câteva satisfactii, asemãnatoare cu cele oferite de negociatorul FMI Jeffrey Franks: Adrian Pãunescu ii chema la ordine pe prefectii comunisti (prim-secreteari), pe directorii de mari organizatii industriale…

Intr-o duminica, când se prezentau la tv inregistrãri din spectacolele de pe stadioane, am lãcrimat auzind ceea ce pentru mine era o colinda, cântata de bãrbati dupã miezul noptii in  Ajunul Craciunului ; in realitate este un cântec din Vechiul Regat;  muntenii si moldovenii isi fãceau curaj, prin 1914-1916 sã ia Transilvania; din pãcate armata n-a reusit; le-a dat-o Maniu, Miron Cristea, masonul Vaida Voievod…Iatã versurile:

Treceti batalioane române, Carpatii
La arme cu frunze si flori
Ne-asteapta izbanda, ne-asteapta si fratii
Cu inima la trecatori.

Fratii erau ardelenii…

Inchei cu: Dumnezeu sã-l odihneasca !

Updatarea de sâmbata: azi sunt de acord cu Cristian Tudor Popescu, care titreaza: http://www.gandul.info/puterea-gandului/testamentul-lui-adrian-paunescu-7695302

4 răspunsuri to “Mai zic ceva (si) despre mine, cum…”

  1. Sunt tot mai convinsă că valoarea cuiva se descoperă doar după ce nu mai există fizic.
    p.s. l-am ascultat pe domnul Cristian Tudor Popescu. Sunt total de acord cu spusele Domniei Sale.

  2. […] sau prin procesul de rebranding a unor branduri care nu mai făceau față pe piață, ne-am făcut cunoscuți și prețuiți, căutați și apreciați la justa noastră valoare. Dexign nu face concesii […]

  3. gabriela said

    Ma straduiesc sa imi dau seama, pe care dintre personalitatile in viata le admira Cristian Tudor Popescu. Nu cred ca am gasit una. Adevarul este ca omul, prin esenta sa, este o minunata fiinta imperfecta dar perfectibila iar celebrul jurnalist nu face exceptie.Il respect ca profesionist, ca excelent om de media dar in consider de un cinism extrem. Lumea nu se invarte in jurul lui. Nu tot ce spune C.T.P. este litera de lege. Si altii au opinii. Dincolo de pragmatismul lui, trebuie sa invatam sa fim oameni si sa discernem. Adrian Paunescu este un mare poet, unul foarte prolific si nu cred ca exagerez ca poate cel mai mare pe care il avem la momentul actual. Cu ce am ramane daca am sterge din memoria noastra poeziile lui sau amintirile cu Cenaclul Flacara? Avea dreptate C.T.P. insa cand zicea ca, Paunescu cu cenaclul lui a facut ca revolutia din 1989 sa aiba loc mai devreme. A sadit o flacara un sufletul unei generatii.
    Dumnezeu sa-l odihneasca!

  4. […] sau prin procesul de rebranding a unor branduri care nu mai făceau față pe piață, ne-am făcut cunoscuți și prețuiți, căutați și apreciați la justa noastră valoare. Dexign nu face concesii […]

Lasă un comentariu