Daurel's Blog

Just another WordPress.com weblog

Adevãruri

Posted by daurel pe 11 septembrie 2010

Am primit, incã odata, aprobarea de-a prelua extrase de pe blogul lui Ulise al II-lea. Este vorba despre o postarea care solicita (si) o traducere a expresiei:  Ridentem dicere verum quid vetat? Am cãutat traducerea pe internet:  am gãsit  lamuriri didactice clare.

Iata ce am extras din postarea lui Ulise:

Nimeni nu e destul de inteligent ca sa poata convinge pe un prost ca e prost.

Comentariul meu, evitând sã folosesc cuvântul „prost”, este: nu te pune cu cel cu mintea odihnita…

Alt extras: Numai dupa invidia altora iti dai seama de propria ta valoare.

Aici mi se pare cã este o afirmatie gresitã sau un adevar destul de particular…; am citit in stânga si-n dreapta despre <invidie>, pânã am ajuns pe blogul unui mogul, deci un om invidiat, un om hãrtzuit de invidiosi…

Mogul, mogul…, insa mi-a plãcut intrebarea din postarea moguleasca: ne nastem sau devenim invidiosi?

PS. Am citit ceva comentarii pe blogul mentionat, insã neputându-mã  imagina in postura de om invidiat, nu m-am lãmurit; nici din postura de invidios nu am gãsit rãspunsul…; sau nu-mi mai amintesc cum s-a intamplat…

UPDATAREA de duminica captata de la Paul, cãruia ii multumesc:

10 răspunsuri to “Adevãruri”

  1. Zamfir POP said

    Aprobarea de a prelua din ceea ce postez pe blogurile mele o are oricine. Aşa cum preiau şi eu de la alţii. Singura condiţie este menţionarea sursei.
    Mă bucur când, ceea ce postez eu, trezeşte interesul!

  2. In cantitati rezonabile, putina invidie, zic eu, nu strica. mai ales daca gasesti in ea forta mobilizatoare. Mai bine asa, zic din nou eu, decat sa ajungem la ambitii prostesti…

  3. body said

    invidia este umana cu totii o avem in noi

  4. […] Blog de centru-stanga, Cati Lupascu, Cepeca, Codex Politicus, Codrin Scutaru, Cristian Lisandru, Daurel, Dramoleta, Gabitzu, Gabriela Savitsky, Flavius […]

  5. Marturisesc ca am fost si eu putin invidioasa prin tinerete insa mi-a trecut.
    de fapt, nu stiu daca a fost chiar invidie sau dezamagire si neputinta in fata unor nedreptati. 😦

  6. […] Daurel.Adevãruri […]

  7. Prea multă strică.

  8. daurel said

    @Zamfir, sper ca m-am conformat.

    @Cati Lupascu, probabil, in doze homeopatice.

    @Body, este bine s-o recunoastem, cred…

    @Supravietuitor, dupa un timp ne linistim…

    @Incertitudini, asa se spune, insa mai verificam…

  9. In ce priveste invidia: aici e vorba de palierele comparative – cu cat sunt mai apropiate cu atat mai mult predispozitia la invidie e mai mare.
    Un slujbas obisnuit poate ca n-o sa fie invidios pe director, dar isi va mormai mereu in barba daca e convins ca poate fi la fel de responsabil ca si seful lui direct! 😉

  10. daurel said

    @Strongvaleriana, asa este; uite, eu nu-l invidiez dl Basescu; nici pe dl Voiculescu…Cum sa invidiezi pe cineva care are doua fete?…

Lasă un comentariu