Daurel's Blog

Just another WordPress.com weblog

A iesi din zona de confort

Posted by daurel pe 11 august 2010

Am postat recent despre inconfort, ca o stare de neplaceri de diferite grade, dar fara nimic dramatic; cum se intampla, imi revin in minte cateva asocieri ce trebuiau spuse; deci am ramas cu un fel de inconfort…

Sintagma din titlu, ca sa zic mai ca la ziar, m-a dus la niste articole foarte interesante pe internet; iata una:

sau

Sursa: un blog recomandat perfectionistilor.

Zona de confort este mai mult legata de teama, decât de dependente. Este frica de-a nu fi rãniti fizic si psihic.

Probabil si blogareala este o zona de confort; eu recunosc faptul cã mi-am facut un blogroll agreabil…

Invingerea fricii, fara a cadea in aventuri inutile si periculoase, face parte din instruire si educatie, incepand din familie.  Mark Twain ar fi spus: „Pe cand eu aveam 14 ani, tatãl meu era asa de ignorant cã abia il sufeream; la 21 de ani am fost uimit cât de multe invãtase bãtrânul in sapte ani”

Nu stiu exact când am inceput sa apreciez metodele educationale si  curajul pãrintilor mei; oricum mult dupa 21 de ani…

La sat, teama de intuneric apare altfel decat la oras; ulitele si curtile nu sunt luminate; nu sunt luminate nici anexele: poduri, pivnite, hambare; povestile traditionale sunt uneori infricosetoare: moroi, stafii, spanzurati…Suplimentar, in satul natal, erau patru cimitere in trei puncte cardinale; erau greu de ocolit…

Intâmplarile spuse de catre tata incepeau clasic: „La vârsta voastra…”

La vârsta copilariiei fusese trimis noaptea cu caii la pãscut. N-a reusit sã-i gãseasca pe ceilalti tineri, era singur in noapte. Când s-a intunecat de tot a atipit in apropierea cailor; caii nu calca copii; s-a trezit când deja luna era sus; caii erau in preajma, dar de la vreo 50 de metri era privit de o naluca…; o vedenie alba, mai mare de trei metri…; a inchis ochii, insa astfel  „o vedea”  apropiindu-se…

N-a mai reusit sã adoarmã. S-a hotãrât sã infrunte nãluca. A despiedicat caii, care aveau „piedici metalice ca si cãtusele politistilor, nu funie ca tiganii, care rãnesc picioarele cailor…”. A incãlecat pe un cal si s-a apropiat de vedenie cu lanturile piedecilor in mâna. Nu mai stiu daca a lovit arãtarea cu lanturile…A constatat cã este o rãchita decojita…

Inchei cu un citat biblic, gãsit prin cheia „cãldicel”; primul articol gasit se refera la Sever Voinescu, care parea mai normal când scria in : Dilema veche; poate mai scrie, dar eu n-am mai citit-o de cativa ani…

Stiu faptele tale: ca nu esti nici rece, nici in clocot. O, daca ai fi rece sau in clocot! Dar fiindca esti caldicel, nici rece, nici in clocot, am sa te vars din gura Mea!”

Recomand indemnul lui I.O. Flavius: de-a povesti despre Un OM. Un om căruia îţi e jenă să-i spui pînă şi… “mulţumesc”

Ar fi echivalent cu un act de recunostinta, deci de curaj; poate,  ar fi o iesire din zona de confort…


15 răspunsuri to “A iesi din zona de confort”

  1. Nu m-am gandit la confort ca fiind legat de teama.
    Confortul pentru mine e sa ma simt bine, linistita, sigura si astfel ajung la teama.nu pot fi sigura daca mi-e teama.Am reusit si eu sa-mi inving teama, mai ales teama de moarte.Cel putin asa cred eu.

  2. […] Daurel.A iesi din zona de confort […]

  3. […] Daurel.A iesi din zona de confort […]

  4. […] dacă, nu cumva, vom fi renunţat la… prezent! Vania pune epilogul… inocenţilor Daurel ne îndeamnă să ieşim din zona de… inconfort. Sunt din nou circumspect… Nu am fi […]

  5. Dacă ar fi să povestesc, cel puțin, o intâmplare , de pe vremea când tatăl meu umbla după fete, aș speria ”audiența”.

  6. daurel said

    @Supravietuitor, iesirea din zona de confort deriva din Biblie; mai nou este un indemn spre inaintarea in cariera; teama de moarte este o… alta te(a)ma…

    @Incertitudini,a face curte este o forma de curaj; si optimism…

  7. Zamfir POP said

    Dacă ar fi să povestesc, cel puțin, o intâmplare, de pe vremea când umblam după fete, aș speria ”audiențele”!

  8. […] Supravietuitor, Bunătăți, Cati, Cella, Chiți, Corina, Cristian Dima, Lisandru, , Cumvăplace, Daurel, Diana, Draw, Elisa, Gabi, Gabilutza, Gabriela Elena, Strongvaleriana, , Geanina, Grișka, Vania, […]

  9. Zamfir, adică ” tehnicile” au rămas neschimbate?
    p.s .Să ne scuze gazda.

  10. […] Daurel.A iesi din zona de confort […]

  11. […] Daurel.A iesi din zona de confort […]

  12. Bine v-am regasit!
    Bine ca atunci cand ati scris despre inconfort eram in concediu. Asa, am picat numa’ bine. Iar blogul dvs chiar este confortabil pentru mine.
    E dificil sa definesti complet starea de confort. Cred ca e un cumul de factori care se intrepatrund si se completeaza.
    O zi confortabila va doresc!

  13. daurel said

    @Cati Lupascu, bine ati revenit !
    N-am zis nici eu, nici comentatorii: daca nu iesim din zona de confort, avem doua posibilitati:1. stagnam si regresam sau, 2. ne scot altii pe nepregatite, violent…

  14. Zamfir POP said

    În materie de război cu fetele, toate tehnicile noi sunt … milenare. Dar, şi … minunate! Nu mă apuc să le divulg, ca să nu tai craca băieţilor de mâine (s-ar putea ca fetele de mâine să citească blogul tău!)!

  15. Florina said

    Pentru INCERTITUDINI: Tehnicile, da. Doar, mijloacele tehnice se mai schimbă.

Lasă un comentariu