24 mai.Evenimente
Posted by daurel pe 24 mai 2020
Pe blogul unui cunoscut domiciliat in Franta am citit azi, cu surprindere, următorul text:
(…)cu cât o țară e mai bogată și are un sistem de sănătate mai bine pus la punct, cu atât mai mare e gradul de infectare și mortalitatea!! Nu sistemul de sănătate ne salvează, nu de data asta, nu are metode și nu are mijloace. De data asta ne salvează sistemul nostru imunitar. Iar cei care au trăit mai greu, cu WC în curte, cu acces sporadic la medici și medicamente, deși poate că în vremuri bune au plătit asta cu suferință și o speranță de viață mai mică, acum vor face mai bine față bolii.
România are cea mai mică sumă cheltuită pentru sănătate per capita din Europa și cel mai mic grad de urbanizare. În vremuri normale e o problemă, acum e o oportunitate. În lipsa unui sistem care să ne ducă în brațe, ne-am conservat forța sistemului imunitar, am rămas antifragili. Dacă vă întrebați cum se explică rezultatele bune ale României, eu cred că așa se explică și de asta sunt optimist despre capacitatea noastră de a ieși cu bine din această încercare.(…)
Sursa:https://www.adrianstanciu.ro/2020/05/03/despre-antifragilitate-si-de-ce-se-va-descurca-romania-bine/#
*
Dintre multele evenimente istorice ale zilei de 24 mai am ales ceva ce contrasteaza cu textul de mai sus: confortul hotelurilor Ritz.
- 1906: Hotelierul elvețian César Ritz a deschis la Londra un hotel cu numele său, în care fiecare apartament are o baie privată, ca o noutate. Standardele de servicii și dotările de lux ale casei au stabilit standarde la nivel național.
Sursa:https://ro.wikipedia.org/wiki/24_mai /
*
Sursa:https://www.forbes.com/sites/oliverwilliams1/2020/03/28/londons-ritz-hotel-sold–
*
Hotelierul regilor si regele hotelierilor
(…)
César Ritz s-a remarcat prin atenţia deosebită pe care o acorda clienţilor importanţi, fiind un pionier al hotelăriei de lux, iar de numele lui este legată şi apariţia „Clientul nu greşeşte niciodată“. A instaurat un set de reguli, sumarizate prin: „observaţi totul fără să urmăriţi cu privirea; auziţi fără să ascultaţi, fiţi atenţi fără a fi servili, anticipaţi fără a face presupuneri. Dacă la o cină există plângeri legate de mâncare sau vin, îndepărtaţi imediat şi înlocuiţi acel lucru, fără a adresa nicio întrebare“.(…)
Sursa:https://www.descopera.ro/istorie/15089308-povestea-omului-care-era-cunoscut-drept-hotelierul-regilor-si-regele-hotelierilor /
*
*
Zuzu said
Sper sa fie asa!
daurel said
Zuzu,
Ceva adevar exista in aceasta teorie…
Zina said
Acum, ce să zic… Mizeria ne-a crescut imunitatea, da’ parcă tot la Ritz mi-ar plăcea mai mult. 😀
daurel said
Zina,
Cam asa inclin si eu…