Daurel's Blog

Just another WordPress.com weblog

Punctul de rouă

Posted by daurel pe 8 Aprilie 2017

Am inceput să mă interesez despre punctul de rouă in urmă cu patruzeci de ani.
Era in anul cu marele cutremur, cand am locuit o iarnă intr-un bloc cu pereti de beton. Peretii erau impregnati de igrasie. Igrasia apare de la umiditate, iar umiditatea poate să apara si prin condensarea apei din aerul din locuinta…
Notiunea de punct de roua apare cand se discuta pe îndelete despre condensarea vaporilor, aburilor.
Azi am gasit un articol bine documentat despre punctul de roua, confortul termic, reabilitarea termica a locuintelor si alte cateva idei… reconfortante. In plus, printre comentatori am gasit doi bloggeri cu care corespondez.
Deoarece in situl mentionat am ochit si alte postari atractive, l-am trecut in blogroll cu numele din titlul prezentei postari.
Iata inca un  link spre acelasi blog: https://succesulpe.wordpress.com/2017/02/28/pro-sau-contra-apei-imbuteliate/
*
P.s.
M-am gândit sa atasez si o imagine:
Graph of the dependence of the dew point upon air temperature for several levels of relative humidity.
Sursa:https://en.wikipedia.org/wiki/Dew_point
*

3 răspunsuri to “Punctul de rouă”

  1. succesulpe said

    Ma bucur sa constat ca informatiile, chiar si asa, succinte si cu titlu strict informativ, aduse de mine in materialul prezentat in paginile blogului meu, pot aduce cateva lamuriri celor interesati, asupra unui fenomen care adesea trece nesesizat, dar care este omniprezent. Sper ca prin multiplicarea sursei informatiilor si redistribuirea lor, sa creasca receptivitatea si interesul multora pentru tot ce ne inconjoara, pentru ca, nu-i asa, „scientia potentia est”.

  2. Am trăit timp de patru ani într-un apartament plin de igrasie și mă mir cum am scăpat sănătos. Subiectul e mereu de actualitate.

  3. daurel said

    @Succesulpe,
    Cunoștintele ne dau puterea să rezistăm.

    @Racoltapetru6,
    Aș completa că este și de interes general.

Lasă un răspuns

 
