Daurel's Blog

Just another WordPress.com weblog

Citate favorite (1)

Posted by daurel pe 16 Ianuarie 2017

Am bucuria să particip la prima editie a unui interesante initiative bloggeristice. Detaliile se găsesc pe blogul http://zinnaida.blogspot.ro/2017/01/citate-favorite-116.html
Imagini pentru cultura

Sursa imaginii:aici
………………………………….
„Caracterul  unei scoli bune e ca elevul să invete in ea mai mult decât i se predă, mai mult decât stie insusi profesorul.”
Mihai Eminescu
*
Cărtile sunt de folos pentru a-i arata unui om că gândurile sale originale nu sunt , de fapt, foarte noi.”
Abraham Lincoln

*
Cărtile sunt făcute pentru oamenii care isi doresc sa trăiască altundeva.
Mark Twain
*

10 răspunsuri to “Citate favorite (1)”

  1. Suzana said

    E atat de mare diferenta intre cuvintele lui Eminescu si ceea ce se intampla azi in scoli. Acum, dupa o viata(!), imi permit sa spun ca mi-ar fi placut sa ma invete cineva CUM sa gandesc. A invata pe cont propriu asa ceva, iti ia mai mult timp! 😀
    O saptamana senina si linistita sa ai!

  2. Diana said

    Trei citate si trei maaaari adevaruri. 🙂 Bine, il contrazic pe Mark Twain. 🙂

  3. Zina said

    1. Școli care să facă ceea ce spunea Eminescu nu avem în România. Mai sunt unii dascăli, pe ici, pe colo.
    2. Incontestabil, nu suntem originali. De asta și iubim citatele! ☺
    3. Să trăim altundeva sau altcândva, aș zice eu.

    Minunate alegeri!

  4. Vienela said

    Hi, hi, sunt vreo trei luni de cand spuneam, pe unul dintre blogurile mele, ca vreau sa traiesc in Mandspyr, un loc inventat de Vero a noastra (Ana-Veronica Mircea). Sper sa vina curand vremea cand va termina de scris romanul. 🙂

  5. pandhoraa said

    Eminescu a avut mai mult decat dreptate, da, scoala trebuie sa-ti trezeasca interesul de a cunoaste, de a afla prin propria minte cu propriile puteri…
    Cat despre ceea ce spune Lincoln, ma gandesc ca, noi sau nu, gandurile si gandirea proprie, chiar daca nu poate fi mereu originala e de folos ca exercitiu.
    Cred ca e important sa-ti folosesti mintea, nu doar sa rumegi informatii fara sa le transformi in cunostinte.
    Si acest aspect face parte din farmecul existentei cartilor, frumos a ales Mark Twain sa spuna acest lucru 🙂

  6. daurel said

    @Suzana,
    Copiii buni ajunsi in scoli rele sunt obligati sa invete mai mult decat se preda…

    @Diana,
    Probabil ca Mark Twain trebuia sa spuna „unele carti”

    @Zina,
    Multumesc.
    Am facut selectia sub impresia Zilei Culturii Nationale…

    @Vienela,
    Azi am citit si eu un fragment din romanul Mandspyr; e o lume interesanta…

    @Pandhoraa,
    Se pare ca Lincoln se gandea, in special, la conducatori / lideri

  7. Zina said

    Daurel, ai abandonat citatele? Noi te-am așteptat… ☺

  8. daurel said

    @Zina,
    Nu am abandonat, e doar o lipsa de inspiratie.

  9. cât de ciudat răsună în gândurile mele citatul ales de la Eminescu !!! cred că s-ar îngrozi dacă ar trăi acum, în timpurile noastre !!!
    adevărat şi ceea ce a scris Lincoln dar este bine că acel ceva ”nou” este prezentat de fiecare scriitor dintr-o altă latură…
    de aceea mi-a plăcut atât de mult Twain-prin cărţi am evadat din mediul înconjurător !
    mă bucur că am reuşit ca să îţi citesc postarea !

  10. daurel said

    Multe noutati sunt la limita plagiatului…

Lasă un răspuns

 
