Daurel's Blog

Just another WordPress.com weblog

Pas cu pas (1)

Posted by daurel pe 13 Ianuarie 2017

În timp ce inaintam  fără spor prin nămeții unei localități de la marginea judetului Ilfov, m-am gândit să deschid o serie de postări sub titlul de mai sus.
Stiu că expresia Pas cu pas este suprafolosită (vezi nota), dar nu mă deranjeaza. N-o sa fiu eu mai original decât Presedintele României...
Azi vreau să scriu despre experienta mea in deszăpeziri. Mai exact: în deszăpezirea Bucurestiului, deoarece inainte de-a locui aici nu aveam asemenea griji.
Desi aveam vârsta de 25 de ani când m-am angajat in munca, până atunci nimeni, in nici o situație, nu se bazase pe mine în problema degajarii căilor de acces pe timp de iarna. Nici in armată la Lipova, nici in timpul scolii, nici in comuna natală din ținutul Sătmarului.
Printre primele mele indatoriri la primul meu loc de muncă a fost indepărtarea zăpezii de pe o porțiune de alee din curtea fabricii (de aparatura medicala).
Asa erau pusi la locul lor noii veniți. Eram trei stagiari care aveam de curățat impreuna vreo 20 metri pătrați. Desigur, era o munca usor de indeplinit; mai complicat a fost ca ne-a dat o singura lopata si nu ne-a spus cine e seful…
Dupa un timp m-am obisnuit cu munca in echipa, atât in activitatea profesionala cât si in multiplele sarcini obstesti. In iernile următoare am ratat putine actiuni de deszăpezire. Cele mai multe intervenții erau pe străzi si durau zile intregi. Initial, locuiam la bloc in Drumul Taberei, dar curatam zapada in Berceni, deoarece acolo lucram. Apoi, in anii ’80, locuiam in Balta Alba, lucram la IOR si deszapezeam Calea Călărași pana spre Hala Unirii…
Aceste actiuni se terminau in celebre(le) localuri cu vin fiert, pe unde  uitam  lopețile …
În tinerete, echipa devine repede gasca…
Erau numai lopeți metalice incomode si neadecvate: ii zăpada umezită de sare se lipea de metalul uneltei. Unii, mai indemânatici, și-au confectionat lopeti din lemn. Nu era cazul meu…
Nu mai insist. Nu am nostalgii, nu incurajez nostalgiile. (* nostalgíe f. vgr. nostalgia, d. nóstos, înturnare, și álgos, durere. Dor de înturnare în patrie saŭ în alt loc ĭubit: savanțiĭ aŭ nostalgia singurătățiĭ.sursa: Scriban ,1939)
Acum, cu uneltele din plastic si aluminiu e simplu.
Totusi, pentru iernile viitoare, am in plan să ma dotez cu o freza de zăpadă.
Imagine similară

*
Nota
Pas cu pas:
– Programul Educațional ”Pas cu Pas” a fost înființat, cu sprijinul Fundației SOROS, în 1994 (
in R. Moldova)
Catena Pas cu Pas este  magazin de profil tehnico-medical.
-bosquito-pas cu pas – YouTub,Artist: Mosquito, Album: Mosquito, Lansare: 2000, Gen: Rock

6 Răspunsuri to “Pas cu pas (1)”

  1. Zina said

    Vezi, chiar și formarea ta în ale deszăpezirii s-a petrecut pas cu pas! 😀

  2. Pas cu pas pare ca ne indepartam de ceea ce ar trebui sa fie firesc… si nu ma refer (numai) la deszapezire sau „munca in echipa”. 🙂
    Mi-ar fi utila o freza de zapada, dar nu e in plan. 🙂 Prin indepartarea zapezii cu lopata sunt antrenate mai multe grupe de muschi. 🙂

  3. daurel said

    @Zina,
    Este o calificare nesperata…

    @Dianakundalini,
    Sunt convins că munca cu lopata e sănătos, dar cei doi căței ai familiei nu au răbdare; este vorba de cca 20 metri de cărări prin gradina spre locurile lor preferate.

  4. Zina said

    :)) Nesperată și cu atât mai mult binevenită, vezi și ce zice Diana!

    PS Daurel, te știu iubitor de carte și de înțelepciune, așa că te invit la serialul ”Citate favorite”. aici: https://zinnaida.blogspot.ro/2017/01/citate-favorite-116.html Sper să îți faci plăcerea și mie onoarea de a participa!

    Săptămână excelentă!

  5. daurel said

    E o idee buna cu serialul.
    Multumesc pentru invitatie.

  6. Zina said

    Cu plăcere! Te așteptăm. ☺

Lasă un răspuns

 
