Daurel's Blog

Just another WordPress.com weblog

Lecturi. Oameni din Seini

Posted by daurel pe 18 Septembrie 2016

In urmă cu vreo 50 de ani eram licean in Seini. Era perioada când, pentru timp de 10 ani, scoala agricolă din localitate se transformase in liceu de cultura generală.
Acum, cand am in curte vita de vie, mi-ar fi prins bine să stiu mai multe despre tehnologiile agrare…
La ultima editie MfC intentionam să public imagini cu inscriptia EMINESCU de pe dealul Comja din Oas-Maramures. Cătând pe internet am aflat despre cartea Oameni din Seini. 

Oameni din Seini       
Autor: Claudiu Porumbăcean, Viorel Câmpean, Kereskényi Sándor

descarca
Anul apariţiei: 2013

Preţ: 0.00 RON
Fiind interesat daca in carte sunt prezentati profesorii sau colegii mei, in cateva ore am citit intreaga carte. Nu se refera la generatia mea; sunt evocate personalitati din perioada interbelica. Sunt amintiti si doi consãteni de-ai mei: Ioan Grosan, Ionel Barbul (dirigintele meu la scoala din comuna Pomi).
Dupa cum se poate vedea, nu am participat la Miercurea fara cuvinte din 14 septemberie. Deoarece recent am gasit o imagine partiala a „monumentului viu” realizat in 1939 din initiativa  generalului Pion Georgescu, am ocazia s-o prezint mai jos:
Imagini pentru imagini din seini

Sursa:https://racoltapetru6.wordpress.com/2016/09/09/seini/
*
*

5 Răspunsuri to “Lecturi. Oameni din Seini”

  1. Mi-ar plăcea să ne întâlnim în Seini, măcar de zilele orașului. Cred că am avea câteva subiecte plăcute de discutat.

  2. daurel said

    Mulțumesc pentru invițatie. Tinem legătura.

  3. Zina said

    Marele avantaj al unei localități mici… Mă întreb cum ar arăta o carte ”Oameni din București” ?!

  4. daurel said

    @Zina,
    chiar ma gandeam zilele acestea ca, desi umblu zilnic 2-3 ore prin Bucuresti, nu ma intalnesc cu fosti colegi de munca. E drept ca zonele in care am lucrat (Berceni, Dimitrie Cantemir sau Balta Alba) sunt destul de departe de traseele pe unde imi tocesc pingelele: Turda – Averescu- Crangasi sau Grivita – Chibrit – Straulesti…
    Nici pe fostii vecini din cartierele unde am locuit nu am sansa sa-i intalnesc (Drumul Taberei, Baba Novac, Parc IOR)
    Mai interesant mi se pare ca nici unul dintre fostii colegi (inclusiv cei din 17 ani de scoala), adica mii de oameni, nu au notorietate nationala…

  5. Zina said

    În ce privește notorietatea, mai bine nu… Eu am fost vecină cu un deputat, mare reprezentant al romilor. Nu Voicu, altul… Îmi amintesc cât de jegos umbla pe strada…

Lasă un răspuns

 
