Daurel's Blog

Just another WordPress.com weblog

Din inerție am votat contrar…

Posted by daurel pe 7 Iunie 2016

…propriilor interese.
Nu cred ca e important căror candidați le-am dat duminică votul. Important e că nu a avut urmari: gruparea cu care am votat nu a iesit pe primul loc, deci nu-si vor pune in practica programul lor de „eficientizare finantelor locale, a banului public…”
Azi, citind cateva statistici referitoare la rezultatele  recentelor alegeri,  am inteles ca eu si sotia, ca pensionari, trebuia să votăm precum  pensionarii: pentru gratuităti la transport, gratuităti la ridicarea gunoiului, gratuitati la reabilitarea locuințelor, subvenții la caldura, majorarea punctului de pensie si celelalte revendicari pe care nu mi le amintesc…
Iată statistica:

Mai mult de jumatate dintre votantii Gabrielei Firea (PSD), noul primar al Capitalei, sunt femei, iar 49% sunt persoane peste 60 de ani, potrivit unui sondaj IRES care arata profilul alegatorilor bucuresteni, realizat la comanda Digi 24. Prima femeie primar al Bucurestiului a avut cele mai putine voturi in randul tinerilor de 18-29 de ani – doar 8%. Voturile candidatului Uniunii Salvati Bucurestiul, Nicusor Dan, au venit in proportie de 51% de la femei si de 49% de la barbati. Pe Nicusor Dan l-au votat cu precadere tinerii: 19% dintre alegatorii sai au intre 18 si 29 de ani, iar 32% au intre 30 si 39 de ani. Doar 14% dintre bucurestenii in varsta de peste 60 de ani au pus stampila pe numele candidatului Uniunii Salvati Bucurestiul.

26% dintre alegatorii Gabrielei Firea au cel mult 10 clase sau scoala profesionala, 42% au absolvit liceul sau o scoala post-liceala, iar 32% sunt absolventi de facultate.

In ceea ce il priveste pe Nicusor Dan, 72% dintre alegatorii sai au studii superioare, 23% sunt absolventi de liceu sau postliceala si doar 5% au cel mult 10 clase sau scoala profesionala.

Dintre alegatorii lui Catalin Predoiu, 31% au peste 60 de ani, 21% au intre 40 si 49 de ani si 20 au intre 30 si 39 de ani. Jumatate dintre votantii candidatului PNL au studii superioare, 34% sunt absolventi de liceu sau postliceala, iar 16% au facut o scoala profesionala sau au cel mult 10 clase.
Sursa:aici.

*
Important: pentru  Miercurea fără cuvinte  de mâine tema, propusă/sugerată de către jurnalistul Călin Hera, este CULORI.
Inclusiv despre culorile politice…
*

2 Răspunsuri to “Din inerție am votat contrar…”

  1. Diana said

    Poate mi se pare doar mie, dar la aceasta… sesiune de alegeri locale nici politicienii nu au parut sa arate prea mult interes. Mai totul a fost… ca-ntr-un pamflet, daca nu chiar mai rau: o piesa de teatru… absurda.
    As zice ca si eu am votat impotriva propriului interes (nici „al meu” n-a avut sanse): am votat pentru cinste (pana la proba contra, cel putin) si-am uitat de „dictonul reusitei in viata”: daca furi, poti! Nu-mi vine sa cred ca in BV (municipiu) au ales un cercetat penal (e drept, l-au votat doar – slaba consolare! – vreo 53% din cei cca 32 % care s-au prezentat la votare).

  2. daurel said

    25 % dintre cei alesi sunt cercetati penal…

Lasă un răspuns

 
