Daurel's Blog

Just another WordPress.com weblog

Despre jocul sudoku

Posted by daurel pe 9 Februarie 2016

Dupã câteva zile de incercãri si câteva zeci de esecuri, am imaginat o metoda si am rezolvat câteva grile.
Desigur, am fost incântat, desi n-am reusit sa completez un joc mai repede de 100 de minute. In plus, abandonam cam jumãtate dintre ele dacã nu  le dam de cap in douã ore.
Am fost curios ce ” zice”  internetul despre aceasta preocupare: istoric, recorduri, metode de rezolvare.
Iata ce m-a pus  pe gânduri in ceea ce priveste talentul meu la jocuri logice:

Un profesor de matematica american sustine ca a reusit sa gasesasca un algoritm prin care poate fi rezolvat orice joc sudoku.
Programul sau este contestat insa de fanii jocului, care spun ca acesta „le strica distractia”.
Daca milioane de persoane din toata lumea isi folosesc intuitia si logica la rezolvarea puzzle-ului, profesorul James Crook are o solutie in cinci pasi care rezolva orice astfel de puzzle, relateaza The Daily Mail.
Metoda sa este descrisa pe larg intr-un document de noua pagini postat pe site-ul Societatii Matematicienilor din SUA.
Criticii sustin ca aceasta se aseamana cu utilizarea unui program pe computer pentru rezolvarea anagramelor: se completeaza toate casutele goale cu toate variantele de numere posibile si prin compararea unor variante, se poate gasi solutia.
Hiba este ca rezolvarea cu ajutorul algoritmului Cook dureaza aproximativ o ora, in conditiile in care in mod normal, rezolvarea prin logica dureaza doar 20 de minute. 
(http://www.ziare.com/magazin/experiment/un-profesor-de-matematica-a-gasit-solutia-universala-pentru-sudoku)
*
Alte informatii pe aceastã temã: istoric, recorduri, ghid sudoku

5 Răspunsuri to “Despre jocul sudoku”

  1. Suzana said

    Este poate printre putinele jocuri pe care-l simt util pentru imbunatatirea atentiei si concentrarii. Nu mi-a placut sa citesc trucurile lui. Am incercat sa le descopar singura. Si cred ca practicandu-l regulat iti imbunatatesti cumva modul de a face conexiuni pe o imagine data. Si nici nu trebuie sa bandonezi. Il continui a doua zi. Si, surprinzator, creierul cred ca nu-l uita si-l continua firesc. Cateva minute pe zi e ca o gimnastica a mintii. Asa cred eu.
    Seara faina sa ai!

  2. daurel said

    Abia azi am cautat ” trucuri” pe internet. Am constatat ca nu am fost original: metoda imaginata si aplicata de mine de mine este clasica.

  3. Cunosc doar de cativa ani, l-am descoperit la socrul meu. Imi plac si integramele, anagramele, scrabble.
    Mai bine imi bat capul singura.

  4. Zina said

    Îmi place sudoku, dar prefer jocurile de nivel minim și mediu. Mai sus nu mă avânt, fiindcă în loc să mă relaxez, mă enervez! 😀

  5. daurel said

    @Mihaela Pojogu,
    Am ignorat sudoku ani de zile; mai precis, 27 de ani, daca wikipedia informeaza corect (https://ro.wikipedia.org/wiki/Sudoku)

    @Zina,
    Ar fi bine daca as sti dinainte nivelul; eu le procur duminica cu popularul ziar CLICK.

Lasă un răspuns

 
