Daurel's Blog

Just another WordPress.com weblog

Am preluat de pe blogul…

Posted by daurel pe 9 Ianuarie 2016

…d-lui Dan Ghenea:

[…]Materialul psihologic prost nu este un păcat, ci o boală. Nu este nevoie de căință, ci de tratament, ceea ce este foarte important. Oamenii se judecă  unii pe alții după acțiunile lor exterioare. Dumnezeu îi judecă după alegerile lor morale.[…]

Am putea spune acest lucru și altfel. Unii dintre noi, care par oameni foarte cumsecade, ar putea să se fi folosit atât de puțin de buna lor ereditate și educație, încât să fie de fapt mai răi decât aceia pe care îi privim ca pe niște răufăcători.
Putem fi oare siguri de felul în care ne-am fi comportat noi înșine dacă am fi avut în cârcă o anumită structură psihologică plus o educație anormală plus puterea pe care le-a avut cineva ca, să zicem, Heinrich_Himmler ?

(C.S. Lewis – Morală și psihanaliză)
*
P.S. De anul trecut adun cãrti de C.S. Lewis.

2 Răspunsuri to “Am preluat de pe blogul…”

  1. Mala said

    Suntem o suma de cunoscute si o multime de necunoscute. La final exista un produs in care minusul sau plusul da directia. Matematizarea omului…zic eu.

  2. daurel said

    @Mala,
    Mai cred ca o parte dintre ” cunoscute” pot fi corijate.
    Imi convine definitia moralei acceptata la inceputul secolului trecut:
    ” morală f. 1. știința ce învață a face binele și a evita răul; 2. tractat de morală: morala lui Aristotele; 3. mustrare: i-a făcut o bună morală; 4. lecțiune dedusă dintr’o povestire sau fabulă.
    Sursa: Șăineanu, ed. a VI-a (1929) | Adăugată de LauraGellner | Semnalează o greșeală | Permalink”

Lasă un răspuns

 
