Daurel's Blog

Just another WordPress.com weblog

No, ni la ei

Posted by daurel pe 21 Noiembrie 2015

Dupã caz, mai ales când am in preajma o persoanã cunoscutã, spun cu adresa precisa:  no, ni la ei, tu sau no, ni la ei, mã.
Nu am ocazia sa spun no, ni la ei, domnule (doamnã), deoarece indemnurile  de mai sus  imi in in minte când aflu stirile  de la radio sau la TV acasa, in familie.
Le rostesc relaxat, deci nici in prezenta relatare nu pun  semnul exclamãrii sau uimirii…
*
Am avut curiozitatea, timpul si rabdarea pentru a cauta in unele dictionare:

NO interj. (Regional; și în forma noa) Ei ! hai ! No, puișoara mamei, acum poți umbla toată lumea, că ești gata. RETEGANUL, P. III 14. Noa ! am venit acuma ! dă-mi banii ! SBIERA, P. 3. 
Sursa: DLRLC (1955-1957) | Adăugată de LauraGellner | Semnalează o greșeală | Permalink
&
NI interj. v. hai, haide, iată, marș, uite, vezi, vino.

4 Răspunsuri to “No, ni la ei”

  1. CARMEN said

    de cele mai multe ori, stirile transmise la tv ne bulverseaza, asa ca expresia „No, ni la ei” mi se pare tocmai potrivita…
    Sfârsit de saptamâna cu pace si tihna!

  2. daurel said

    Carmen,
    Doamne, ajuta!

  3. Diana said

    Ardeleanul e singurul care stie rosti o propozitie formata din cuvinte cu o singura silaba si care sa aiba sens: no, ni la el!.🙂 (am citi de curand, pe net)🙂

  4. daurel said

    Diana,
    ardelenii, pe cat stiu eu, sunt laconici.

Lasă un răspuns

 
