Daurel's Blog

Just another WordPress.com weblog

Un text din scoala Waldorf

Posted by daurel pe 13 Noiembrie 2015

Deoarece  intâlnesc  adesea in transportul public  pãrinti care isi insotesc copiii la si de la scoala Waldorf, am cautat pe internet mai multe informatii  despre acest sistem de invãtãmânt.
Printre altele, am gãsit o poveste destul de ciudatã:

Un cerşetor diform şi schilod a intrat într‑o biserică, tocmai în momentul predicii. Preotul spunea credincioşilor, că orice pe lumea asta este bun, frumos şi potrivit scopului, pentru care a fost creat. La sfârşitul slujbei sărmanul cerşetor, care nu se putea împăca deloc cu soarta lui, l‑a întrebat pe preot:

–Spuneţi, că orice pe lumea asta, este bun, frumos şi potrivit. Oare eu, aşa diform şi nenorocit, eu sunt bun, frumos şi potrivit?

Preotul l‑a privit cu dragoste, a făcut o mică pauză şi apoi i‑a spus:

–Pentru cineva, care trebuie să stârnească mila eşti foarte bine creat !
*
In acelasi loc am gasit si recomandari privind situatiile in care se relateaza povestea:
Spunem povestea: pentru a ilustra diferenţa inteligenţă ‑ înţelepciune, cuiva superficial,  aceluia ce măsoară totul după sine,  celui ce nu se împacă cu soarta sa grea.
Totodata, în toate există o logică, chiar dacă noi nu o vedem, forma este adecvată scopului, esenţa se regăseşte şi în forma exterioară, totul are o raţiune de a exista. Descoperiţi alt sens!
Sursa: aici
&
P.S. Acum, dupa ce am postat-o,  mi se pare mai putin ciudatã…

4 Răspunsuri to “Un text din scoala Waldorf”

  1. CARMEN said

    mi se pare un text greu cu tâlc mult prea profund pentru un copil de scoala primara… Câta despre formularea scopului relatarii povestii, habar nu am daca este limba româna!🙂

  2. daurel said

    @Carmen,
    si mie mi s-a părut la inceput un text ciudat, greu; cu certitudine este tradus cam fara talent.
    Cred, totusi, ca cei implicati au intentii laudabile.

  3. Mala said

    Daca n-ar fi avut girul numelui as fi zis ca zicerea e un banc cu o doza sanatoasa de cinism in el. Dar, vorba voastra, posibila traducere deficitara sa fie acolo.
    In rest, sistemul Waldorf se pare ca functioneaza bine.

  4. daurel said

    Mala,
    Am auzit ca au rezuiltate bune; procentele de promovabilitatea la etapele nationale sunt imediat dupa cele ale scolilor catolice si protestante

Lasă un răspuns

 
