Daurel's Blog

Just another WordPress.com weblog

Despre răbdare

Posted by daurel pe 9 Septembrie 2015

Iată ce am citit, cu surprindere, in publicatia in http://ziarullumina.ro/arhiva/ /23 august 2015:
  ” Nu te bucura când faci bine cuiva, ci când rabzi dusmania care urmează, fără a pune la inima răul. Căci precum urmează nopțile zilelor, asa urmează răutățile binefacerilor„. (Marcu Ascetul)39
*
Comentariul meu:
Mă derutează putin cugetarea de mai sus. Cândva mă lăudam, inclusiv pe acest blog, că nu simt/ nu cred  că m-ar dusmãni cineva…

8 Răspunsuri to “Despre răbdare”

  1. pentru mine nu este deloc derutant ci doar o confirmare a ceea ce am observat în timp. De cele mai multe ori, binefacerea este urmată de întrebările beneficiarului: ” A! Aşteaptă mulţumiri, daruri probabil… ” sau „Dar de ce m-a ajutat? Ce urmăreşte?” Şi negăsind răspuns începe să construiască scenarii şi răutăţile încep să curgă şi să se reverse, ca o ploaie rece cu pietre, peste bietul binefăcător !

  2. daurel said

    @StropiDeSuflet,
    e bine să fim avertizaţi, pregătiţi.

  3. Mala said

    Eu mereu sunt surprinsa chiar daca sunt avertizata, mereu sunt surprinsa de cite ceva, de bunatatea sau rautatea unora….

  4. daurel said

    @Mala,
    Decât blazaţi, mai bine surprinşi. Plăcut surprinşi.

  5. CARMEN said

    cu toate ca se intâmpla uneori ca cei pe care-i ajut sa imi întoarca spatele dupa ce „au trecut hopul”, nu pot sa generalizez si sa trec nepasatoare atunci când cineva are nevoie sa-i întind mâna! Ajut pentru ca asa îmi sta în fire…

  6. daurel said

    @Carmen,
    printre altele, eu am inteles din text că vom savura bucurii veritabile abia atunci când vom răbda cu demnitate răutătile celor pe care i-am ajutat…

  7. Diana said

    In inima unora raul pur si simplu nu are loc – deci ei sigur nu vor pune raul la inima si, din fericire, in cazul binefacerilor nu urmeaza, neaparat, rautati. Marcu Ascetul a fost un pesimist.🙂

  8. daurel said

    @Diana,
    Si eu (mai) sper.

Lasă un răspuns

 
