Daurel's Blog

Just another WordPress.com weblog

Lunea petrec…

Posted by daurel pe 4 August 2015

..câteva ore citind comentariile la postarea săptămânală a scriitorului si eseistului Andrei Plesu pe blogul pus la dispozitie de catre unui ziar . Practic, nu stau pe sit decat 5-1o minute, insa, după ce apare articolul, revin de mai multe ori pe parcursul intregii zile pentru a urmări „dezbaterile”.
Nu-mi convine sa fac publicitate gratuita, insa astazi am doua motive să mă refer la dl Plesu:
Primul este ca fiica-mea cea mare,  sosită recent in vacanta, observând  cărtile pregătite pentru instrăinare, a ales, probabil pentru biblioteca ei, doar cãrti ale autorului amintit mai sus. Ea a lipsit in ultimii cinci ani din Romania…
Celălalt motiv este că  azi  fondatorul Dilemei mi-a dat ocazia  sã public câteva idei care imi dadeau si mie târcoale, insã nu as fi reusit niciodata sã le redau cât de cât convingator…
Pentru cei 3-4 cititori ai blogului meu care nu urmeaza linkurile dau un extras din postarea  domnului Plesu care, in  ideea de a-l critica pe domnull Iohannis pentru faptul cã a promulgat o lege dezechilibratã, readuce in atentia noastrã adevaratele intenţii ale teoreticienilor clasici ai  comunismului :
„Un fapt e cert: dacă e nevoie de condamnarea fascismului, e inadmisibil să nu vorbim, în textul legii cu pricina, şi despre sîngeroasa catastrofă simetrică, aceea a comunismului. De altfel, cele două au colaborat, cum ştim, mai mult decît se crede. Reamintesc cazul celebrei Margarete Buber Neumann, soţie a unui comunist neamţ, refugiată în 1937, împreună cu soţul ei, în ”protectoarea” şi luminata URSS, dar arestată apoi de Stalin şi livrată Gestapo-ului în 1940, pe baza acordului sovieto-german… Condamnăm rasismul? Ia auziţi: ”Clasele şi rasele (subl. mea, A.P.) care sunt prea slabe pentru a face faţă noilor condiţii de existenţă vor fi înfrînte!”. A spus-o Karl Marx, cel care îl numea, în băşcălie, pe eminentul social-democrat german Lassalle, ”Baronul Iţic”. Să adăugăm că, pentru acelaşi Marx, popoarele slave sunt nişte ”gunoaie etnice”. Iată şi înţelepciunea lui Engels: ”Următorul război mondial va face să dispară de pe faţa pămîntului popoarele reacţionare. Iar aceasta va însemna un progres!”
Am gasit  si cateva comentarii bine  documentate; nu cred cã e bine sã le transcriu aici, deoarece exista riscul, din ce in ce mai real, sã mi se suspende blogul.
Iatã cum s-au manifestat supraveghetorii internetului când am incercat sa postez o fotografie cu Tuţea si un renumit prieten de-al sãu:
– când editam articolul a apãrut pe pagina mea intrebarea: Chiar vrei sa faci asta?
– nestiind cum pot intra in discutie cu intrebãtorul, am dat clic pentru publicare; articolul a apãrut fãrã poza cu intelectualii, deci l-am sters.

8 Răspunsuri to “Lunea petrec…”

  1. Diana said

    🙂 Nici eu nu l-as recunoaste pe dl. A. Plesu daca l-as vedea pe undeva… Poate mi s-ar parea cunoscut dar… atat. Deh.
    P.R., de cand s-a scremut si a publicat si ea ceva se pare ca se crede… cel putin… Shakespeare! Nu sunt carcotasa, doar constat…🙂
    Cat despre lege… ma abtin sa comentez… Citeam de curand ca francezii sunt (sau erau, pentru ca nu stiu ce s-a ales de acel proiect de lege) revoltati pentru ca legiuitorii lor voiau o lege prin care sa fie pedepsiti cei care vorbesc/scriu impotriva guvernului, impotriva politicienilor… E de bine…😦

  2. Este un subiect pe care aş vrea să îl dezvolt dar nu acum – din lipsă de timp – ci altă dată fiindcă voi reveni. Totuşi nu pot să-mi stăpânesc consternarea de a afla că cineva poate intra peste mine în timp ce scriu ca şi cum aş avea în spate o umbră care nu-mi dă voie să spun ce gândesc! Oribil!

  3. daurel said

    @StropiDeSuflet,
    E oribil si va deveni si mai…Nu mai caut daca are grade de comparatie.

  4. daurel said

    @Diana,
    Dezbatertea despre libertatea de opinie, in Romania, este la inceput…

  5. […] de o afirmație […]

  6. CELLA said

    siderată de ultima afirmație a acestei postări am încropit urgent o schiță conținînd fotografia de tinerețe a lui Cioran plimbîndu-se cu Țuțea pe-un bulevard bucureștean și am și dat spre publicare fără să am probleme de nici un fel
    nu știu ce să cred dar încerc să-mi păstrez calmul..
    cum vă explicați pățania prin care-ați trecut?

  7. daurel said

    @Cella,
    n-am reusit sa intru pe pagina cu fotografia.
    Iata ce-mi „spune” gazduitorul sitului:” Oops! That page can’t be found. ”

    *
    PS.Imi sustin gandul mai vechi: NU-MI PUN MINTEA CU EI…
    (mai ales ca nici nu stiu cine sunt EI)

  8. Mala said

    Exista atitea tipologii si tipare umane care ne vor uimi mereu…

Lasă un răspuns

 
