Daurel's Blog

Just another WordPress.com weblog

Încă un citat

Posted by daurel pe 2 August 2015

De data asta este un citat amplu, nu un aforism.
In cele vreo doua luni de când citesc (doar) in microbuz  cartea Crestinismul redus la esente, zilnic am fost tentat sa postez câte un extras. N-am postat, deoarece având o defectiune la programul calculatorului  nu puteam da link.
Autorul cãrții menționate a devenit credincios în urma lungilor discuții purtate cu prietenul său J.R.R.Tolkien. Ambii erau profesori la Oxford.(sursa:https://ro.wikipedia.org/wiki/Clive_Staples_Lewis)
*
Iata ce sustinea C.S. Lewis in 1941, dupa ce a acceptat religia anglicana.
Când te duci la Biserică, tu dai de fapt ascultare unor mesaje secrete de la prietenii noştri: acesta este motivul pentru care duşmanul este atât de dornic să ne oprească să mergem. El ne opreşte folosindu-se de prejudecăţile noastre, de lenea noastră şi de snobismul nostru intelectual. Ştiu că cineva mă poate întreba: „Ai intenţia, în vremea aceasta, să-l reintroduci pe vechiul nostru prieten, diavolul — cu copite şi cu coarne cu tot?”. Ei bine, nu ştiu ce legătură are „vremea aceasta” cu problema. Şi nici copitele şi coarnele. Dar în celelalte privinţe răspunsul meu este: „Da, intenţionez să o fac”. Nu am pretenţia că aş cunoaşte ceva despre înfăţişarea lui personală. Dacă cineva vrea cu adevărat să-l cunoască mai bine, atunci i-aş spune acelei persoane: „Nu-ţi face probleme. Dacă vrei cu adevărat să-l cunoşti, îl vei cunoaşte. Dacă îţi va si face plăcere când îl vei cunoaşte, aceasta este cu totul altă problemă”.
*
Deoarece am descoperit in biblioteca familiei o multime de carti despre morala crestina, sper sa pot citi si comenta pe blog si texte mai recente. Am in vedere N. Steinhardt si A. Boca.
Deocamdata…
*
Afirm, ori de câte ori am ocazia, cã sunt interesat de armonie intre practicantii  cultelor crestine.  Ii rog pe cititorii atei si pe antiecumenisti sa se abtina.

2 Răspunsuri to “Încă un citat”

  1. radu said

    Cartea e una de referință pentru creștinism…E din genul care se citesc de mai multe ori, de fiecare dată cu plăcere. Aș obiecta puțin, dacă îmi permiteți, la afirmația că a acceptat religia anglicană. Din câte îmi amintesc s-a convertit pur și simplu…la creștinism, după o luptă intelectuală și spirituală de durată. Prietenia cu autorul Stăpânului Inelelor l-a ajutat mult. Autobiografia i-a apărut acum câțiva ani la Humanitas (Surprins de bucurie), iar o biografie recentă, foarte apreciată, semnată de profesorul de la Oxford Alister McGrath, cred că se găsește deja în librării.

  2. daurel said

    @Radu,
    Multumesc pentru informatii.

Lasă un răspuns

 
