Daurel's Blog

Just another WordPress.com weblog

Un citat din Nietzsche…

Posted by daurel pe 25 Iulie 2015

…l-am găsit tradus astfel:
“Cei care au fost văzuţi dansând au fost consideraţi nebuni de cei care nu puteau auzi muzica”
La data respectiva, in urmă cu ceva ani, desi l-am apreciat, nu l-am salvat; mi s-a părut greu de memorat, greu de redat, prea nemţesc…Nici ortografierea numelui autorului nu e  simplă…
Recent,  aflând că este textul cel mai cunoscut din gândirea filozofului, am căutat eventuale traduceri mai reusite. Nu am găsit, insă cred că am ajuns la varianta originala:
„Und diejenigen, die tanzen gesehen wurden, dachte wahnsinnig von denen, die die Musik nicht hören könnte sein.”(Friedrich Nietzsche)
Iată si o varianta englezeasca:
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.”
*
După cum am mai scris, mi-am dereglat calculatorul si nu reusesc să dau link. Am promisiuni că va fi   reparat in primele zile din august.
Recomand să vizitati blogurile celor ce mi-au comentat recent postările.
*

3 Răspunsuri to “Un citat din Nietzsche…”

  1. Diana said

    “Si cei care au fost vazuti dansând au fost considerati nebuni de cei care nu puteau auzi muzica”, asa cum, probabil, sunt considerati nebuni si cei care vad maretia Lumii acolo unde cei mai multi vad doar o floare…

  2. daurel said

    @Diana,
    e dificil sa explici/convingi pe surzi sau pe orbi. Pentru corectitudine: pe unii dintre surzi, pe anumiti orbi…

  3. […] Adela, ajnanina, Cristian Dima, LeeDee P., Laura Driha, Lady A, Geanina, Cristian Lisandru, Daurel, dAImon, gabi și câți și […]

Lasă un răspuns

