Daurel's Blog

Just another WordPress.com weblog

Noţiuni. Aghiasma mică

Posted by daurel pe 17 Aprilie 2015

Incepând de luni, deci imediat dupa Pasti, am auzit destul de frecvent pe stradã, in magazine si in vehicole cum oamenii isi reaminteau si isi fãgãduiau sã tina cont cã „ vineri este sãrbatoarea Izvorul Tãmãduirii”.
Azi, vãzând cã, plecând in oras, soţia si-a pus in poșeta o sticla pentru aghiasmã,  am decis sã mã  documentez.

Iatã ce am aflat:
În fiecare an, în prima vineri după Paşte, Biserica Ortodoxa sărbătoreşte Izvorul Tămăduirii. 

Aghiasma micã, apa sfintitã la Sfestanie, se sãvârșește oricând este nevoie, in biserica sau in casele credinciosilor. In biserica, ghiasma micã se sfinteste la inceputul fiecarei luni calendaristice, iar pe la casele credinciosilor, oricand este nevoie, mai ales in zile in care se tine post (de obicei, miercuri sau vineri); sunt alese zile de post deoarece rugãciunea unitã cu postul este mai puternicã. Aghiasma micã se sfinteste si in ziua de prãznuire a Izvorului Tãmãduirii.

(aghiasma-sfintita-128165.html)
&

Comentariul meu: Despre aghiazma mare voi scrie altãdatã; normal ar fi in preajma  Boboteazii.
*

2 Răspunsuri to “Noţiuni. Aghiasma mică”

  1. Zina said

    Mi-ar fi plăcut să scrii câte ceva chiar despre aghiasmă: ce este, la ce folosește…

  2. daurel said

    @Zina,
    As vrea eu…

    Realitatea este ca nu sunt pregatit sa scriu despre aghiasma

Lasă un răspuns

 
