Daurel's Blog

Just another WordPress.com weblog

Lectură. Defăimarea lui Paganini

Posted by daurel pe 17 Februarie 2015

Incercând sa vând/schimb carti la anticariatele din Bucuresti, am aflat ca se cauta carti scrise in perioada interbelica.
Desi Anatoli Vinogradov si-a publicat cartea in 1936, patru anticari mi-au refuzat oferta; unul a spus ca nu o primeste nici gratuit; ultimul meu pret era 2 lei…Nu vand nici o carte de literatura sub acest pret, deoarece am in plan sa cumpar carti, tot second, politiste si de razboi, pentru a le oferi unor persoane cunoscute recent. In principal sunt paznici si pensionari din Ilfov.

Aici puteti vedea câteva editii ale cartii.
Ce să mai zic ? Am citit cartea cu mult interes. N-am de gând sa povestesc nimic din viata lui Paganini;  voi cita ceva, descris bine in carte, despre coruptia  politicienilor francezi in anii restauratiei.
[…]
Vicontele Crousolles, reprezentantul unei vechi familii de nobili scăpătati, devenit fabricant la Lyon, cu banii primiti din miliardul de aur impartit emigrantilor facuse o fapta pe cat de necugetata, pe atat de necinstita. Cumparase pe burghezii liberali din camera (deputatilor), astfel ca nu Harul Domnului, ci mita, in valoare de cinci sute de mii de  franci, a fost pricinavotului pentru restituirea tuturor averilor Mănăstirii Bernandine.
[…]
&
Recomandari.
Mi se pare normal ca in acest context să recomand postări asemănătoare: Don Quijote, Omul cu a lui carte,  `dosarul Pessoa` (pe un blog al Cellei)

P.S. S-a intâmplat, tot in aceste zile, să citesc o cărticică apărută in 1906: Gogol si diavolul, scrisă de Dmitri Merejkovski. Sunt tentat să o comentez cândva. Mai intâi vreau să mă lămuresc in ce consta vrajba actuala dintre Ucraineni si rusi.
*

3 Răspunsuri to “Lectură. Defăimarea lui Paganini”

  1. Mala said

    Multumesc pentru aduceri aminte…

  2. Zina said

    E plăcut să mai vezi pe cineva preocupat de lecturi. Mulțumesc pentru citare !🙂

    Să ai zile frumoase !

  3. domsadan said

    Interesanta lectura! Cartea este de vanzare?

Lasă un răspuns

 
