Daurel's Blog

Just another WordPress.com weblog

Lectură. Autobiografia lui Cărtărescu

Posted by daurel pe 15 Februarie 2015

Mai exact, ar trebui să titrez „cea mai recentă autobiografie a lui Mircea Cărtărescu  aparută pe internet

[…[
Eram la graniţa cu Ungaria, cu Ioana şi Gabriel (n.r. – fiul său). Vameşul nu a vrut să ne lase pentru că nu aveam certificatul de naştere al copilului. Ne făceau greutăţi. Ioana i-a spus:
-„Dar nu-l recunoaşteţi pe Mircea? Nu l-aţi văzut la televizor?“.
Vameşul s-a uitat la mine şi-a zis transfigurat:
-„Aoleu, domnule Mircea Badea, mult respect, vă rog, treceţi, nicio problemă“. 

[…]
Citeste mai mult: adev.ro/njsw68
*

P.S.Inca nu am ajuns sã citesc literatura actualã, deci nu l-am citit nici pe scriitorul mentionat mai sus.
Din când in când, pentru a-mi atrage vizitatori si cititori, scriu si despre personalitatile la moda: Plesu, Udrea…; despre Coldea, nu…
Acum, sincer, cred ca intr-un final Mircea  Cărtărescu va fi onorat cu Premiul Nobel. Nu neaparat pentru ceea ce scrie, cat pentru faptul ca ii va veni sorocul/rândul si României…
#

3 Răspunsuri to “Lectură. Autobiografia lui Cărtărescu”

  1. g1b2i3 said

    Nu l-am citit nici eu, dar l-am vazut acum cativa ani intro emisune la TVR 1, mi-a placut.

  2. Mirela Pete said

    Am citit Nostalgia. Apoi și altele de Cărtărescu. Despre Nostalgia s-a scris spus că este ”o carte stranie, o strălucire bruscă pe firmamentul palid al literaturilor europene.“ (Le Monde). De acord, doar că-i mult mai mult decât atât.
    Un scriitor care se lasă în voia aromelor delicate ale după-amiezilor din copilărie e bun de citit, de îndrăgit. Cărtărescu este fascinant, pătimaş, suspendat magic între vis şi realitate. Am văzut cine a luat atunci Nobel-ul și am văzut și răutatea românașilor noștri, încântați de-a dreptul că l-a luat chinezul! Sâc!! Invidia, ura și capra vecinului și-au arătat încă odată hidoșenia autohtonă. Și-apoi, de ce să dorim ca marii scriitori, artiști, actori, să fie niște cetățeni perfecți și fără cusur, când noi înșine nu suntem așa?! Să arunce piatra doar cel fără de păcat, mda.
    Și dacă Mircea Cărtărescu va fi onorat cu premiul Nobel, va fi exact pentru ceea ce-a scris și scrie, după umila mea părere.
    O zi cât mai frumoasă și lecturi plăcute îți doresc, Daurel!🙂

  3. daurel said

    @G1b2i3,
    Dl Cărtărescu e foarte sincer, ceea ce ii creaza si antipatii neliterare. Nici eu n-am ajuns sa-l citesc. Pur si simplu n-am asjuns inca la literatura si cinematografia actuala…

    @Mirela Pete,
    Se pare că este cel mai bine plasat dintre scriitorii romani in viata, insa asta nu e suficient; cei ce decid Nobelul au si criterii politice, tactice, geostrategice… (scuze pentru cuvintele bombastice)

Lasă un răspuns

 
