Daurel's Blog

Just another WordPress.com weblog

Despre justitia româneascã…

Posted by daurel pe 9 August 2014

…am postat puțin si iritant. Am suparat, cu acele ocazii, câteva personalitați din blogosferă; nu stiam că lucrează in domeniul/sistemul respectiv.
Este un subiect delicat si obositor. Pentru azi am căutat o povestioară clasică inspirată de expresia judecata a la Piso.
Iată textul gãsit pe un blog celebru.

Seneca povesteşte că pretorul Piso condamnase pe un cetăţean pentru omor, dar în momentul când osânditul a fost dus în piaţă pentru a fi executat, şi-a făcut apariţia omul pe care toţi îl credeau asasinat. Centurionul a suspendat execuţia şi a trimis la Piso să i se explice cazul.
Concluzia?
Piso i-a condamnat pe toţi trei la moarte: pe primul pentru că deja exista o sentinţă capitală împotriva lui, pe centurion pentru că nu a executat ordinul, iar pe presupusa victimă, fiindcă a fost cauza morţii a doi oameni nevinovaţi!

&

PS. 1. Recomand http://malalt.wordpress.com/2014/08/08/fiat-justitia-et-pereat-mundus-ca-viata-merge-inainte/
2. Dacă tot am adus vorba, ar fi deontologic să am si eu un punct de vedere.
Eu zic, deocamdată, asa: intregul „lot Voiculescu ” era/este la fel de implicat; era mai drept să primească incadrari si eventuale sanctiuni egale.

 

2 Răspunsuri to “Despre justitia româneascã…”

  1. Mala said

    Sărumîna pt pingback…. ”să se facă dreptate, prăbuşească-se şi cerul” zice o completare a celebrei latine înţelepciuni ! Iar ceea ce noi avem ‘a la Piso’ e viaţa care bate filmul! De cele mai multe ori.

  2. daurel said

    Se pare ca in administrarea justitiei nu s-a prea progresat in ultimii 2000 de ani; executiile sunt tot publice. Doar ca, in Europa, nu sunt capitale…

Lasă un răspuns

 
