Daurel's Blog

Just another WordPress.com weblog

O poveste cu promisiune de cãsãtorie

Posted by daurel pe 9 Februarie 2014

In mod sigur voi fi pãrtinitor. Nici nu cred ca exista povestitori impartiali…
In urmã cu vreo 20 de ani, un tânãr  a promis sau a lãsat sã se inteleagã cã se va cãsãtori cu sora celui mai bun coleg si prieten al sãu.
Desi avea locuinta lui, in care convietuia cu logodnica, tânãrul a  amânat ani in sir oficializarea cãsãtoriei.
Desigur, povestea e banala; veti constata cã e banalã pâna la capãt…Mai bine zis pânã azi, data postãrii.
Mâine, cine stie ?
Sigur este ca familia tânãrului, mai precis mama acestuia, nu  erau de acord ca aceastã fatã sã le devina norã. N-o voiau de nora deoarece stiau ei  cã este bolnãvicioasã.
Acum era o problema: cum sa scape onorabil de aceasta fiinta…Au hotãrat sã invoce o specializare de câtiva ani a tânãrului departe de logodnica. Interesant este ca pentru acele studii l-a ajutat mult fratele fetei.
Stiu sigur, deoarece in perioada respectiva i-am intâlnit pe cei doi prieteni in Bucuresti.  Dupa câtiva ani fata a pãrãsit apartamentul. Asta era in urmã cu vreo 15 ani.
Sunt sapte ani de când am aflat evolutia situatiei direct de la mama tânãrului, care, insotitã de un prieten de al meu, a apelat la mine sã-i fac un serviciu. In timpul conversatiei m-am trezit ca fac gafe: eu intrebam daca isi insoara feciorul, iar ea imi spunea cã de un an se zbate sã-l divorteze…Intr-un final am inteles ca „nu este vorba de bolnavicioasa aia„, ci de altcineva: o tânãra  aleasa de ea; fiica unei prietene de-a ei…
N-am  reusit sa articulez o replica pe masura; de fapt m-am blocat…
Nefiind o cãsnicie cu copii, divortul a fost pronuntat repede.
Prin urmare, bãiatul mamei era din nou burlac. Nu stiu prea multe despre ultimii 6-7 ani din viata acestuia. Neavând frati, se preocupa sa-i asigure mamei lui o bãtrânete fãrã griji: i-a modernizat apartamentul, a cumpãrat un autoturism nou…
Avea putin peste 40 de ani cand nu s-a mai trezit; unii spun cã s-a sinucis; eu nu cred, deoarece mamã-sa a incasat o asigurare de viata de câteva zeci de mii de dolari. Mi s-a relatat cã la inmormântare a fost si logodnica lui de acum 20 de ani; se stie cã aceasta nu s-a cãsãtorit in toti acesti ani…
&
La câteva luni de la inmormantare m-a sunat mama decedatului. Mi-a spus sa n-o intreb nimic despre fiul ei, deoarece ii este greu sa vorbeasca. Era interesata daca stiu aziluri de bãtrâni serioase. Despre trecut a spus doar ca va dispune testamentar ca  apartamentul fiului ei sã fie atribuit primei logodnice sau fratelui acesteia…Cã va lasa apartamentul ei unei vecine, cã autoturismul …Toate prin testament…
M-a lasat din nou mut: as fi vrut sã-i spun sa doneze tot ce are de donat imediat;
…si sã se interneze !

3 Răspunsuri to “O poveste cu promisiune de cãsãtorie”

  1. Mala said

    De cele mai multe ori…viata bate filmul lasindu-ne fara comentarii.

  2. Zamfir said

    Am trăit şi eu ceva asemănător. Ne-a despărţit opoziţia părinţilor ei. „Sunt singură la părinţi şi nu vreau să-i supăr”! Ne-am revăzut, după vreo cinci ani. Eu eram în aceeaşi situaţie, ca la despărţire. Ea se căsătorise cu alesul inimii … mamei sale. N-am înţeles de ce a plâns la întâlnirea noastră?!
    După alţi ani, am aflat că mânca frecvent bătăi, că punea, – înapoi, în sertarul coopertivei -, banii pe care el îi bea şi că … s-au despărţit!

  3. daurel said

    @Mala,
    Povestea nu s-a terminat…

    @Zamfir,
    Sunt situatii foarte delicate; mi-a fost destul de greu sa relatez…

Lasă un răspuns

 
