Daurel's Blog

Just another WordPress.com weblog

Spiritul de weekend…

Posted by daurel pe 18 Ianuarie 2014

…l-am descifrat cu greu si  destul de recent. Fiind vorba de ultimii 5-6 ani, deci perioada de când am blog, s-ar putea crede cã internetul m-a ajutat sã ma intergrez; adica, sa fiu in  „rând cu lumea„.
Nu e tocmai asa…
Dupã cum spuneam, m-am lãsat greu; nu prea acceptam notiunea de timp liber; purtam un bagaj de multi ani cu program incãrcat. Daca mi-am imaginat  in pruncie, in toiul muncilor la cooperativa agricola sau la fermele de stat, cã odata ajuns la oras voi munci mai putin, s-a dovedit cã m-am amagit. Orasul mi-a „oferit”  blocuri intunecoase si reci…De mai multe ori am scris despre cele trei firme la care am lucrat pâna prin 1991.De cate ori schimbam locul de munca, cãutam si un alt apartament.
Cumva, eram radical…
Azi rememorez câteva repere privind trei imobile proprietate de stat, din totalul de patru, igienizate in decursul primilor 20 de ani de convietuire cu regãtenii .
Pâna in vara lui 1977 am amenajat o garsoniera in Drumul Taberei (zona Favorit). A urmat, pentru 3-4 ani, punerea la punct a unei  locuinte cu doua camere in Balta Alba spre Dristor.
Când familia a ajuns la patru membri, prin 1980, am modernizat un apartament cu 2 dormitoare in  Cartierul Titan, zona IOR 1, spre Stadionul National.
Nici n-am nimic de regretat: prin 1992 statul a scos apartamentul la vanzare.  L-am cumparat,  am devenit proprietar.
Deci, burghez . ..
In acei ani erau putine sâmbete libere; meseriasii, in general colegi de serviciu, lucrau „la ciubucuri” duminica. Una cu alta, weekend-urile tineretii mele erau dedicate aspectelor materiale.
Partea trista este cã nici dupa cãderea comunismului,  ani la rând,  nu am respectat  zilele de duminica…Spun doar atât:  imi mersese buhul in ce priveste stãruinta mea in munca. Rudele isi inchideau telefoanele…O nepoata chiar m-a mustrat cã in fiecare vineri il  „bat la cap” pe taicã-sãu sã-mi cumpere un arzãtor de gaze de 3 mc/ora. Dupa un timp am inteles ca doar o parte dintre cei care mergeau sâmbãta in Ungaria sau in Austria isi pierdeau timpul prin magazine…
Pâna sa ajung sa nu lucrez duminica si in zilele marilor sãrbatori, au  fost mai multe semne. De exemplu, am  constatat ca meseriasii care (isi) respecta weekend-ul sunt de preferat. Din toate punctele de vedere
Poate voi reveni cândva la restul povestii. Mai ales daca, in weekend, mã voi apuca de excursii !
Mai stii ?

*

Inchei cu trei bancuri decente.

1.Instructiuni de munca 
Şeful, prezentând un nou angajat, le spune celorlalţi :
– Acesta este noul venit în echipa noastră.
Arătaţi-i, vă rog, cu ce va ocupaţi, când stiţi că sunt cu ochii pe voi.
*
2. Ucenicie
Intr-un atelier de reparatii auto:
– Si acum, zice maistrul catre ucenicul sau, sa invãtam cum sã ne miram când deschidem capota., 
*
3. Cel mai ascultator din familie

Familia merge la un parc de distracţii şi câştigă un ursuleţ.
Tatăl îi adună pe copii şi îi întreabă:
– Ia să vedem, cine e cel mai ascultător, cine nu face mofturi niciodată, cine nu iese din cuvântul mamei?
– Bine, tată, ia tu ursuleţul!

&

PS. Am cãutat sã scriu in forma/stilul articolelor pentru HW ale Mirelei Pete .
Tot in acest context, recomand  Jurnal de femeie.

.

3 Răspunsuri to “Spiritul de weekend…”

  1. Zina said

    Mulțumesc pentru recomandare.🙂

  2. daurel said

    @Zina,
    Pentru prea putin.

  3. 3’ul e excelent! :))

Lasă un răspuns

 
