Daurel's Blog

Just another WordPress.com weblog

HW.Lecturi online

Posted by daurel pe 22 Decembrie 2013

Am scris „lecturi” pentru impresie; azi recomand o carte; mai precis o cãrticica.
Nu e prima data când indrãznesc asa ceva:  am scris de câteva ori despre „Micul Prinţ”; nu dau link, prefer sa-l cãutati in blogroll-ul prezentului sit; blogroll-ul este amplasat in dreapta paginii. Veti gasi acolo o editie recenta…
M-as bucura si daca ati cauta ce am zis eu despre Micul Print;  pentru asta se  foloseste mecanismul  „cãutare”; este in stânga sus a prezentei pagini.
Cãrticica pe care v-o prezint azi online are pentru mine valoare sentimentala; este printre putinele cãrti citite in ultimii 20 de ani, am primit-o de la fiica mea cea mare care a remarcat, cu ceva deruta,  ca scriitorul este de vârsta ei…
Recent, dupa aproape un deceniu, am recitit online  cartea cu care m-a cadorisit fiica-mea: Martin Page, M-am hotărât să devin prost.
Acum, la a doua lectura,  am gãsit si  regãsit detalii care mi-au rãsplãtit ideea de-a rupe câteva ore din timpul consacrat televizorului.                            
Am preluat de pe internet  date  despre  autor.
Martin Page

Născut la 7 februarie 1975, scriitorul francez MARTIN PAGE reuşeşte performanţa de a se impune ca romancier de enorm succes încă de la prima carte, publicată în 2001: Comment je suis devenu stupide (M-am hotărât să devin prost, Humanitas, 2004). Avea 25 de ani când şi-a scris romanul, exact ca eroul său stânjenitor de inteligent. Şi-a întrerupt studiile universitare (antropologie) şi a mai scris, de atunci, patru cărţi…

………………..

Îi plac bicicletele olandeze şi zăpada de Crăciun. ….

….Scriitorii preferaţi sunt Shakespeare, Wilde, Waugh, Saki, McCullers, Calvino, Dickens, Dahl, Austen, Dick, Chandler, Parker, Dostoievski, Jerome, Poe, dar în primul său roman cel mai sus stă totuşi un francez, Flaubert. Martin Page este una dintre bucuriile literare ale acestui început de secol. Biografia şi bibliografia lui sunt în curs de formare şi mai pot oferi multe surprize.

*

Extras din carte.
[…]Avea puţini prieteni, căci suferea de acel soi de asociabilitate care se trage din prea multă toleranţă şi înţelegere.
Gusturile lui nediscriminatorii, disparate, îlexcludeau din grupurile care se formează pe bazadezgusturilor.
Nu avea încredere în anatomia duşmănoasă a mulţimilor, iar curiozitatea şi pasiunea lui, care ignorau frontierele si clanurile, făceau din el un apatrid în proprialui ţară. Intr-o lume în care opinia publică este îngrădită în răspunsul la sondaje între da, nu şi fără opinie, Antoine nu voiasă bifeze nici o rubrică. A fi pentru sau împotrivă era pentru el o insuportabilă limitare a unor întrebări complexe, în plus, avea o uşoară timiditate la care ţinea ca la un vestigiu al copilăriei. Avea impresia că o fiinţă omenească este atît de vastă şi de bogată, încît nu există vanitate mai mare pe lumea asta decît să fii prea sigur pe tine faţă de alţii, faţă de necunoscut şi de incertitudinile pe care le reprezintă fiecare.

&

PS.1. Constat cã am dat un  link spre Humanitas; nu cred cã-mi vor mulţumi…
2.Desi personajul din carte  nu are  inţelepciunea sa ingrijeasca un animaluţ, aduc si la cunostinţa  Penelopei aceasta posibila lectura.
3. Pentru cei hotãrãti  sã citeasca sistematic, exista www.lecturirecenzate.ro; este un blog administrat de Zinnaida.
4. Si eu cred ca: Biografia şi bibliografia lui sunt în curs de formare şi mai pot oferi multe surprize.  Sa n-o luati ca o lauda: am avut surpriza sa citesc din Marquez inainte ca acesta sa devina nobelist… ( pe atunci, subsemnatul nu aveam alte criterii…)

„Postarea participă la  jocul HAPPY WEEKEND! – Ediţia 50.”

8 Răspunsuri to “HW.Lecturi online”

  1. Zina said

    Multumesc pentru dubla citare ! Sărbători fericite , sanatate si numai bine !

  2. elly weiss said

    Mi-a placut tare mult ceva din textul citat. M-am regasit perfect acolo. Acest fragment: „Avea puţini prieteni, căci suferea de acel soi de asociabilitate care se trage din prea multă toleranţă şi înţelegere. Gusturile lui nediscriminatorii, disparate, îl excludeau din grupurile care se formează pe baza dezgusturilor.”
    N-am citit aceasta carte. Nici nu stiu daca voi avea timp insa am retinut numele autorului.
    O parere. Nu cred ca au vreo relevanta preferintele literare ale cuiva, chiar scriitor fiind. Pentru mine n-au…mai rau ma incurca 🙂
    Sarbatori fericite!🙂

  3. Mala said

    Multumiri pentru link…
    Sarbatori fericite, impliniri sa fie acolo unde se doreste si … La multi ani!

  4. Craciun luminos si plin de veselie! Sarbatori fericite!

  5. CARMEN said

    Sarbatori fericite cu sanatate si bucurii, cu masa înconjurata de cei dragi si încarcata cu bunatati! Craciun fericit! La multi ani!

  6. g1b2i3 said

    Craciun Fericit!Sarbatori cu bucurii si sanatate alaturi de familie si prieteni!

  7. daurel said

    @Zina
    Sarbatori cu bucurii !

    @Elly Weiss
    In ce priveste lista de autori: este cumva tonic sa gasesc cunostinte comune…
    La multi ani !

    @Mala
    Craciun binecuvantat !

    @Mirela Pete
    La multi ani cu bucurii !

    @Carmen
    Craciun binecuvantat !

    @Gabi
    Sa dea Domnul la toata lumea !

  8. Zamfir POP said

    În numele Prietenei mele, Penelopa, îţi mulţumesc de recomandare.

Lasă un răspuns

«
 
