Daurel's Blog

Just another WordPress.com weblog

Despre împungirea strugurilor …

Posted by daurel pe 9 Septembrie 2013

…am aflat ieri, când am cãutat informatii privind lucrarea de „desfrunzire a vitei de vie in perioada de pârgã”. Cu aceasta ocazie am aflat ca mai sunt inca doua lucrari recomandate cu 2-3 saptamani  inainte de cules: cârnitul si împungirea strugurilor.
Cârnitul si desfrunzirea imi erau cumva cunoscute, insa nu-mi imaginam cum este cu împungirea. Iata procedura:

[…]Împungirea strugurilor constă în introducerea strugurilor în pungi sau săculeţe confecţionate din hârtie de pergament. Operaţia se execută la  începutul maturării strugurilor. Pungile se leagă prima dată în jurul pedunculului după care se cuprinde şi lăstarul din dreptul lor. La baza pungilor se lasă mici orificii necesare pentru aerisire şi scurgerea apei.Prin împungire strugurii primesc un aspect mai plăcut cu boabe sănătoase, uniform colorate şi pruina intactă. Cu toate acestea, lucrarea fiind anevoioasă se practică foarte rar şi pe suprafeţe reduse.

[…]

Desfrunzitul parţial este recomandat atât în cazul soiurilor de struguri pentru masă cât şi soiurilor de struguri pentru vin. El constă în îndepărtarea frunzelor îmbătrânite situate în dreptul strugurilor în vederea expunerii lor la soare pentru a favoriza coacerea acestora, aerisirea butucului şi uşurarea aplicării tratamentelor fitosanitare.

[…]

Prin cârnit se îndepărtează 5-7 frunze din vârful lăstarilor considerate consumatoare , deoarece ele nu mai au timp să devină excedentare în asimilate. In acest fel excedentul de substanţe plastice care se realizează în frunzele mature va fi folosit pentru creşterea şi maturarea boabelor, maturarea lemnului şi diferenţierea mugurilor. Lucrarea de cârnit mai are rolul de a micşora umbrirea lăstarilor şi a frunzelor îmbunătăţind iluminarea şi aerisirea frunzişului rămas şi a strugurilor.

(http://www.revista-ferma.ro/articole-horticultura/struguri-frumosi-si-de-calitate-prin-lucrari-si-operatii-in-verde.html)

&

Persoane posibil interesate: Elly Weiss, Cella

4 Răspunsuri to “Despre împungirea strugurilor …”

  1. Mirela Pete said

    Povestea parfumată a avut o temă misterioasă, parfumul cețurilor, ocazie cu care am aflat, din cea de-a 18-a poveste, scrisă de Mala Teaha, că strugurii au nevoie și de ceață pentru a se coace, nu doar de soare! Citisem eu despre asta, dar acum mi s-a confirmat. Despre împungere nu știam, dar socrul meu face vin în fiecare an, o să-l întreb sau informez! Interesant și cârnitul!😉

  2. CARMEN said

    ce denumiri haioase! :))

  3. elly weiss said

    Vor fi fiind lucrari foarte folositoare unei coaceri cat mai uniforme si frumoase, sunt convinsa de acest lucru. Dar…toate trei sunt lucrari foarte dificil de executat. Poate asa, pentru cineva care are vreo 40-50 de buturugi. Nu mai mult.🙂
    La mine ar fi imposibil si nu am mai mult de 200 de buturugi.
    Dar aceste lucrari sunt foarte interesante si sunt bune de cunoscut. Pentru niste vite de soiuri mai deosebite pot fi aplicate.
    Asa, ca un dulce rasfat al strugurilor🙂

    O saptamana cat mai placuta sa ai!

    P.S.- Am trecut postarea in tabel. Am redeschis tabelul🙂

  4. Diana said

    Numai maine nu-i poimaine (iar zi de sambata, adica), dar am venit si eu pe aici, sa salut: Buna dimineata!
    Haioasa denumire! Impungire! As zice ca n-ar fi rau de-as putea „impungi” vorbele unora – sa vorbeasca in punga, adica, si sa ii ascult mai tarziu (daca ma hotarasc sa ii ascult)🙂
    Ziua minunata sa o ai!

Lasă un răspuns

 
