Daurel's Blog

Just another WordPress.com weblog

Despre lene

Posted by daurel pe 23 August 2013

Intr- o rapida cautare pe internet pe baza sintagmei coabitarea politica, n-am gasit  nimic ce ar merita publicat. Adica copiat.

Totusi, m-am ales cu ceva ce ar putea fi de interes; inclusiv politic.

“Mila este, uneori, o îndemânatica prevedere a nenorocirilor ce ne pândesc; ajutam pe altii pentru ca si ei sa ne ajute în împrejurari asemanatoare.
Clementa este, aparent, o varietate a milei. În realitate, ea se practica uneori din vanitate, alteori din lene, adeseori din frica, si aproape întotdeauna din toate aceste trei motive laolalta.
”François de la Rochefoucauld

Pacea este în sine un lucru bun, dar nu este cel mai bun lucru daca nu este subordonata dreptatii; ea devine un lucru diabolic daca serveste ca o masca pentru lasitate ori lene, ori ca un instrument al despotismului ori anarhiei. Theodore Roosevelt

&

PS. In acelasi loc am gãsit si un citat din Iorga; nu l-am agreat niciodata, insa trebuie sa fiu onest pana la capat. Iata ce zicea marele agitat si  yesman al dictaturii carliste:

“Lenea nu-i odihna si de aceea-i lipseste multamirea.” Nicolae Iorga

2 Răspunsuri to “Despre lene”

  1. Diana said

    Poate ca cei care ajuta „din mila” se asteapta la reciprocitate, cand or avea nevoie – dar nu cred ca vor avea parte (in niciun caz de la cei pe care i-au ajutat din mila). Cei care ajuta pentru ca pot nu asteapta nimic de la cei pe care ii ajuta. Nici macar recunostinta.
    Clementa poate fi si o varietate a iertarii. Si multi spun ca “iertarea e a lui Dumnezeu”🙂 sa nu le-o pretindem lor.

  2. elly weiss said

    Cu zicerea despre mila nu prea sunt de acord. Cu restul da.
    Nu-s de acord pentru ca eu, de pilda, niciodata n-am practicat asa ceva si n-oi fi eu singura. Mi se pare interesat si meschin si, in plus, inseamna un calcul oarecum diabolic sa ajuti pe cineva nu din mila autentica ci din prevedere….
    Despre ceva oarecum pe aceeasi linie am si scris, ceva cu reciprocitatea. Ai citit🙂 Postarea cu capsunile daruite de mama…
    Da, si Iorga avea dreptate.🙂

Lasă un răspuns

 
