Daurel's Blog

Just another WordPress.com weblog

Despre prostia diavolilor

Posted by daurel pe 29 Iulie 2013

Am gãsit aici urmãtoarele gânduri ale unui teolog ortodox:

Se spune despre diavol că este inteligent.

Nu, adevărul este că diavolul este foarte prost, iar nerozia lui este tocmai sursa puterii sale.

Dacă ar fi fost inteligent, n-ar mai fi fost diavol; s-ar fi căit de mult timp şi „s-ar fi acoperit cu cenuşă”.

Să te ridici împotriva lui Dumnezeu este, înainte de toate, o mare prostie.

Esenţa răului: mândrie, invidie, ură, goana după libertate („a fi precum zeii”) stă în prostie,

era prost, la fel ca şi Lenin şi Mao.

Doar un prost poate fi stăpânit total de o idee, de o pasiune;  prostia este o simplificare foarte puternică.

PS 1. La  Alexander Schmemann am ajuns cãutand intelesul cuvântului imanent; m-a lãmurit un exemplu din fizicã: Greutatea este imanenta materiei. Simplificand, ar fi  ceva esential, de neinlaturat…

PS 2. Am mai scris despre draci aici.

PS 3. Testez blogosfera pentru a evalua disponibilitatea cititorilor spre faptele  crestinilor practicanti; plãnuiesc sã povestesc câte ceva despre consãteanul meu pãrintele-cãlugar  Gheorghe Gavril Marina. Azi am gãsit incã o informatie: pãrintele Marina a fost prieten cu episcopul oradean persecutat Valerian Zaharia.

Notez aici, in principal pentru mine:  Monseniorul Vladimir Ghika va fi beatificat sâmbata 31 august 2013 ora 11 la Romexpo Bucuresti (?!)

2 Răspunsuri to “Despre prostia diavolilor”

  1. Zina said

    Eu nu as identifica dedicarea totala pentru o idee cu prostia. Fara „prostia” navigatorilor celebri nu s-ar fi descoperit „Lumea Noua”, fara „prostia” lui Pasteur nu am fi avut vaccinurile etc.etc.

  2. daurel said

    @Zina
    Si eu sunt contrariat; se pare ca, in context, autorul recomanda sa facem pauze pentru a impartasi cu semenii bucuria; la un moment dat vorbeste despre o „bucurie vlaguita”

Lasă un răspuns

 
