Daurel's Blog

Just another WordPress.com weblog

HW.Legi si reguli

Posted by daurel pe 2 Iunie 2013

Particip la o noua sesiune HW.

Initial speram sa copiez câteva „murphysme” de la Zina, insa am observat ca este inscrisa deja pe lista deschisa de Elly Weiss, care are si de data aceasta un articol de exceptie: Sparta versus Atena !

Am rãscolit internetul si am selectat un subiect de larg interes: regulile aplicabile prevestirilor economice. Dupa cum ziceam, suntem in logica celebrului Murphy.

Regulile prezicerii economice – Fiedler
[…]
2. In momentul in care prezici, stii ca vei gresi, dar nu stii cind si in ce sens.
3. Cu toate acestea, fii intodeauna precis in preziceri. Urmeaza exemplu economistilor, care isi prezinta proiectele pina la zecimale, pentru a dovedi ca au simtul umorului.
….
5. Daca ai dubii despre judecata economistilor, este foarte de inteles, pentru ca un economist este un om care s-ar casatori cu Sophie Loren pentru banii ei.
6. Suspiciunile tale despre tagma prezicatorilor sunt si ele intemeiate; instinctul de turma la prezicatori face ca oile sa para ginditori independenti.
….

9. Cind ti se cere sa explici precizarea ta, nu subestima niciodata puterea unei platitudini
10. Cindva economistii erau intrebati: “Daca sunteti asa de destepti, cum se face ca nu sinteti si bogati?” Astazi eu sunt intrebati: “Acum ca ati dovedit ca nu sunteti prea desptepti cum se face ca v-ati imbogatit?”
11. Despre folosirea metodelor statistice in previziuni; cind nu stii absolut nimic despre un subiect, fa-ti prezicerea intrebind un lot (esantion) ales cu grija, format din alte 300 de persoane care nu stiu raspunsul.
…..

14. Cum defineste un economist “vremurile grele”; recesiunea este atunci cind vecinul meu isi pierde slujba. Depresiunea este cind eu imi pierd slujba. Panica este cind sotia mea isi pierde slujba.
…..
17. Daca ai nimerit-o vreodata, nu lasa pe nimeni sa uite.

A 5-a regula:
Te-ai luat prea mult in serios.
( Aceasta regula provine de la guvernatorul Du Pont care o foloseste pentru a-si exprima vederile politice. Ca sa-l citam pe domnul Du pont: “Un diplomat britanic veteran avea un mod favorit de a pune la punct un tinar mai obraznic sau egoist. Diplomat il chema pe tinar la tinar la o descutie, intre patru ochi si la sfirsitul ei spunea “Tinere, ai incalcat legea a 5-a, te-ai luat prea mult in serios”. Cu aceasta convorbire se incheia, dar tinarul, invariabil, intreba: “Si care sunt celelalte reguli?” Diplomatul zimbea si raspundea: “Nu exista alte reguli”.)

(http://bancuri.t2i.info/bancuri/cu-legile-lui-murphy)

&

PS. Comentariul meu: In vremea cand practicam ingineria economistii aveau  rolul sa contabilizeze pagubele -reale sau imaginare- produse de ingineri; asadar nu se conta pe aportul economistilor in luarea deciziilor privind viitorul  economiei.

6 răspunsuri to “HW.Legi si reguli”

  1. Zina said

    😆 Frumos din partea ta ca recunosti !

  2. De reținut 10. Cindva economistii erau intrebati: “Daca sunteti asa de destepti, cum se face ca nu sinteti si bogati?” Astazi sunt intrebati: “Acum ca ati dovedit ca nu sunteti prea desptepti cum se face ca v-ati imbogatit?”
    :))))))))))
    O săptămână cu spor îți doresc! 🙂

  3. elly weiss said

    Mai intai, multumesc pentru apreciere 🙂 Ma bucur.
    Pana azi credeam ca numai eu aveam niste nedumeriri in legatura cu economistii…
    Ma bucur ca nu sunt singura 😉
    Cat despre cea de-a 5-a regula, stiu prea multe persoane care o incalca :))
    Interesante toate. Amuzante de asemenea.
    O saptamana cat mai buna iti doresc!

    P.S.- Azi, de fapt ieri, n-am fost pe blog fiindca n-am fost pe-acasa.
    Am ajuns cam tarziu aici dar sper sa fiu iertata.

  4. daurel said

    @Zina
    Am constatat ca recunoscand una-alta cei din jur se simt mai confortabil.

    @Mirela Pete
    E vremea profesiilor liberale.

    @Elly Weiss
    Sper ca economistii care trec pe aici au simtul umorului…

  5. Mala said

    Multumesc pentru excelentul link de la final….o oaza de ris si reflectare…

  6. Zina said

    Ei ! Firește ! Bănuiesc că și tu te simți la fel când alții recunosc… 😉 😀

Lasă un răspuns

 
