Daurel's Blog

Just another WordPress.com weblog

Mândria ne aduce multe…

Posted by daurel pe 15 Aprilie 2013

…nemultumiri, deci vom  cãdea  des in  tristeţe/tristeţi. Nu zic stres, dar nici melancolie…

Mã refer la frustrarile  banale cauzate de neaprecierea bunelor noastre intentii…

Chiar am trecut in acest weekend prin asa ceva; e vorba de relatiile cu vecinii…Din pãcate cu vreo trei vecini: unul cu parcarea, alti doi cu gardurile comune…Ne-am calmat, ne salutãm, insã nu mai glumim…Cu riscul de-a ma repeta, spun: pãcat !

Am cãutat pe internet, si  am gãsit cã mândria este un…

….pãcat.

Opusul mândriei este virtutea smereniei. E complicat...

Pe unul dintre blogurile Cellei am gãsit:

Rîsul e ca ştergătorul de parbriz: nu opreşte ploaia, dar îţi permite să îţi vezi de drum. (Jeanne Wasbro)

Am gãsit si asta: „Ferice de cei ce râd de ei insisi cãci ei nu vor inceta sã fie distraţi de alţii”. 

Deocamdata imi ajung aceste doua …

PS.1. Sã nu ne face iluzii; iata ce a spus Benjamin Frankin: „Nici una din pasiunile noastre firesti nu este mai greu de supus decât mândria. Chiar daca as putea concepe cã am scãpat complet de ea, probabil mã voi mândri cu smerenia mea”.

2. Uneori, cum ar fi si acum, mi-e jena sã dau multe link-uri …

…un fel de smerenie !

La fel am zile cand nu-mi vine sa deranjez cunoscutii cu telefoane; ei sunt convinsi cã sunt zgârcit…

 

7 răspunsuri to “Mândria ne aduce multe…”

  1. Zina said

    Banuiesc ca e vorba, de fapt, despre orgoliu… Si cu auto-persiflarea asta ti-l rasfeti, da’ e placut, ai impresia că esti obiectiv ! 😆

  2. daurel said

    @Zina
    Din motive de acces la public, moralistii folosesc/folosim cuvantul mandrie.
    In ce priveste auto-persiflarea se pot spune multe…
    Cred ca poate fi si sincera…

  3. Mala Teaha said

    Ar trebui sa avem atita mindrie cit loc ocupam sub soare…colo, citiva zeci de centimetri. Si-atunci si smerenia ar avea alta dimensiune. Citi suntem capabili de asa ceva?

  4. daurel said

    @Mala Teaha
    E un gand bun si… drept.

  5. vlad said

    Buna, imi place foarte mult blogul tau si vreau sa stiu daca te intereseaza sa facem schimb de linkuri: http://www.ditoate.com .Eu te-am adaugat deja , si astept raspunsul tau. Multumesc anticipat.

  6. CELLA said

    știam eu că am rămas datoare cu (încă) un MULȚUMESC 🙂
    dar nu era din TRUFIE (care nu-i sinonim, la mine, cu mîndrie) ci din :)) lene & luatul cu multttăăă treabă prin ”gospodărie” (de-a dreptul ce.a.pe. de la o vreme)

  7. daurel said

    @Vlad
    Bine ai venit !

    @Cella
    N-as indrazni sa (mai) fac presupuneri, incadrari…
    PS. Faina gaselnita cu ce.a.pe !
    Din cauza cateilor am renuntat la gradinaritul clasic; incerc ceva suspendat pe garduri: https://daurel.wordpress.com/2013/04/03/mfc-viata-la-tara/

Lasă un răspuns

 
