Daurel's Blog

Just another WordPress.com weblog

Am copiat un fragment…

Posted by daurel pe 20 Martie 2013

…dintr-un interviu al Alinei Mungiu; am ajuns la text intâmplãtor; cãutam datele  biografice ale  fratelui ei, regizorul Cristian Mungiu…

[…]şi doctoratul domnului Ponta?
Păi sigur că da! Cine era în comisia lui de doctorat? Adrian Năstase, Gabriel Oprea... N-a mai vorbit nimeni despre asta, dar mie mi se pare enorm că Gabriel Oprea îi face doctori pe alţi oameni. Poate în fiecare zi, poate chiar în timp ce vorbim noi aici, Gabriel Oprea face un doctor! El continuă să facă doctori, fiindcă el e doctor. Realmente ca să înţelegi plagiatul lui Ponta trebuie să înţelegi sistemul de la noi, trebuie să înţelegi că toţi şefii de poliţie din toate judeţele sunt doctori. Toţi! Deci, plagiatul e doar consecinţa vizibilă a unui sistem total greşit? Cineva a plagiat, probabil că ăla căruia i-a dat el să-i scrie lucrarea, că nu vă închipuiţi că a stat să o scrie Ponta. Toţi şefii de poliţie judeţeană din România au avut mereu doctorate. Verificaţi! Mă mai întâlnesc cu unii şi cu alţii şi îmi scot câte o cărticică, aşa, din birou şi mi-o dau cu autograf. „Ştiţi, doamnă, şi eu sunt doctor!”. „Îmi pare bine, asta e situaţia”.[…]
*
*
Ideile de mai sus voiam sa le exprim de mai multa vreme; trebuie sa fii foarte necitit sau ipocrit pentru a te indigna cã cineva din România a plagiat…; indiferent ce a plagiat…; e trist, dar nu prea avem personalitati originale; nu le avem deoarece se poate trai  fara griji  prin imitatii, cu imitatii, promovand imitatii, visând imitatii
Daca cineva mã intreaba direct daca  eu am plagiat (si) inafara activitatii bloggeristice, ii rãspund asa: n-am doctorat, am o diploma de absolvire a unui institut tehnic din  timpurile când doar scriitorii plagiau; tot ei incasau „drepturi” consistente;  erau printre putinii liber-profesionisti;  pe atunci Eugen Barbu a fost exclus din Uniunea Scriitorilor pe motive de plagiat… M-am bucurat ! Nici n-am fost surprins…Alãturi de Pãunescu si Vadim Tudor, E. Barbu fãcea parte din puterea acelor timpuri. A fost singurul caz de excludere.
&
PS. Am dat link spre Roncea din motive subiective; in urma cu vreo 30 de ani am fost coleg de fabrica cu doua mãtusi de-ale lui…Trãim in Romania…
Lasă un răspuns

 
