Daurel's Blog

Just another WordPress.com weblog

M-am simtit magnanim !

Posted by daurel pe 18 Martie 2013

Am avut senzatia clamata in titlu timp de trei zile:  de joi pânã ieri, duminicã, la ora 14.

Iata povestea.

Dupã multe planuri si tatonãri, joi se realizase internarea si operarea varicelor de la  piciorul stang al unei persoane vârstnice (cca75); in vârstã, insã ambitioasã…

Cazul fusese refuzat de cabinetele particulare in cursul verii trecute; de la o anumita varsta pentru operatii de varice se impune internarea.

Deoarece mã cunoaste din copilarie, m-a cam şantajat sentimental; cã stie cum mi-au fost pãrintii si cum suntem toti fratii: retrasi, neimplicati in societate, n-au aderat la gãsti; cumva nu ne-am revendicam drepturile…; mai mult: descurajam si pe altii …

Voia sã iasã si ieftin…; mi-a spus cã are doar 10 milioane. Nu m-am interesat despre tarife; de un timp evit discutiile despre bani…

Nu cunosteam medici chirurgi;  am luat-o usurel, dar cu metoda.

Un fost coleg de liceu, nu de clasa, este medic de interne; nu ne frecventam;  la rândul meu, l-am santajat  sentimental…; fostul coleg a vorbit, m-a pus in relatie cu un chirurg, insã nu a fost stabilit tariful…

Chirurgul a fost minunat; un om cam de vârsta mea…; probabil ceva mai bogat…

Imediat dupa operatie l-am cãutat; am jucat tare:

– Persoana nu prea are…E bine 500 ?

– Da, insã mai trebuie 2oo pentru anestezist, a transat sec chirurgul.

In urmãtoarele secunde i-am inmânat 800; mã credeam generos; in definitiv, nici nu erau banii mei…

Medicul mi-a zâmbit…De atunci nu l-am mai vãzut.

Ca in fiecare zi, ieri am fost la spital. Cunostinta mea recent operatã vorbea la telefon:

– …maxim 10 milioane si totul este civilizat; ii cunoaste Aurel pe toti de pe aici; doar taximetristii il  pãcãlesc…In special cei din Gara de Nord…

Stabileste cu Aurel când sã te operezi si tu…; am aflat de la ceilalti din salon cã se dau minim 20 de milioane; de altfel stii  ca la cabinetele particulare costa peste 17 milioane pentru un picior…; da…;  si te scoate imediat lesinat in strada…; la mine se fac mâine patru zile de spitalizare…

Nici nu am intrebat cu cine a vorbit,  cui mã recomandã…

Inca nu stiu cum voi proceda; e clar ca bunul medic a fost dezavantajat; sã i se fi facut mila de noi…? Penibil…

Mã simt prost si  fata de fostul coleg de liceu; cred ca am exagerat când am vorbit despre situatia materiala modesta a persoanei cu varice…

Intre timp am aflat cã recent a schimbat masina…

&

PS. Am preluat cuvântul magnanim din postarea unui dilematic renumit devenit recent un fel de blogger pentru ziarul Adevãrul

….

MAGNANÍM adj. v. culant, darnic, generos, mărinimos.

5 răspunsuri to “M-am simtit magnanim !”

  1. Mala said

    De cite ori citesc despre asemenea ,,transari seci” imi vine sa-mi plec privirea in pamint(ul) domeniului in care si eu ma desfasor profesional! Daca n-as cunoaste situatia, as zice ca ati fost extraordinar de magnanim impartind cu noi din roadele talentului literar de care dati dovada din plin!
    Va multumesc pentru… gindurile dilematicului renumit.

  2. CARMEN said

    Oh… a plati medicii este ceva strain in lumea in care traiesc, deci presupun ca nici nu am cum sa inteleg dramatismul situatiei descrise de tine aici.
    Stiu insa ca ai un suflet bun!

  3. daurel said

    @Mala
    Multumesc pentru incurajare.
    Poate voi avea ocazia sa scriu si fictiuni…

    @Carmen
    Suflet bun..
    .E o idee; voi cultiva aceasta imagine…

  4. Salut. Chiar daca subiectul in sine ma interesa mai putin, eu fiind in cautare de alte informatii, am citit cu placere ce s-a discutat pe-aici. Va sfatuiesc sa continuati in ceea ce faceti, ca bine faceti, si sa ne revedem cat mai repede.

  5. Salutare. Am urmarit cu interes discutia voastra si parerea mea e ca niciodata nu poate fi toata lumea multumita. Depinde cum privesti problema, de ochelarii prin care te uiti. Astea fiind spuse, te sfatuiesc sa continuui pentru cei care te aproba si in ciuda celor care au alta parere. Multa bafta.

Lasă un răspuns

 
