Daurel's Blog

Just another WordPress.com weblog

Fără titlu

Posted by daurel pe 22 Februarie 2013

Povestea de mai jos am primit-o pe mail mai demult; nu mai verific, probabil de la  Brudi din Brad(HD); am retinut ideea.

Dupa cum se obisnuieste, am cercetat daca  a  fost publicata excesiv; am gasit-o in 2-3 locuri;   titlurile sunt in registre incurajatoare, mobilizatoare; oricum, moralizatoare…

Filip, unul dintre filozofii Greciei antice, se plimba odată împreună cu unul dintre prietenii săi pe străzile cetăţii. La fereastra unei case, cineva aştepta momentul în care acesta va ajunge în dreptul său, astfel încât să arunce apă pe el, ceea ce s-a şi întâmplat.

Filip, ud leoarcă, fără să schiţeze cel mai mic gest şi-a continuat discuţia cu prietenul său, ca şi când nimic nu s-ar fi întâmplat. Însoţitorul său însă, s-a oprit şi s-a oferit să-l ajute pentru a-l descoperi şi pedepsi pe cel care l-a tratat atât de brutal.

Foarte calm, Filip a replicat, spunându-i că nu i-a făcut nimeni nici un rău.

Plin de uimire, prietenul îi spune:

– «Bine, dar omul acela a aruncat apă pe tine; doar eşti ud leoarcă!».-

– «Nu , a răspuns Filip. Greşeşti !  El nu a aruncat apa pe mine, ci pe omul care crede el că aş fi!»

&

PS.Recomand blogurile: Roxana Iordache, Mirela Pete, Diana -Kundalini, Carmen, Ulise (paznic la cultura !)

Comentariul meu: inainte  de-a da cu… piatra, e bine să ne informăm, să  mai  ‘cujetãm’…

8 răspunsuri to “Fără titlu”

  1. Buna.SUPERB!.Chestia asta „a venit” la timp.De multisor cautam un raspuns asa inteligent pentru cineva care m-a inteles gresit(unui impotent intelectual)Multumesc! O zi buna(a mea este cu certitudine)Mary

  2. CARMEN said

    ai perfecta dreptate! povestea incurajatoare, mobilizatoare, moralizatoare…

    un weekend cât mai placut! 🙂

  3. Gabriela said

    Frumoasa pilda. ”…pe omul care crede el ca as fi.” Judecam superficial si repede pe cei din jur si avem impresia ca, noi am tras concluzia corecta. Sa ai o seara placuta, Daurel!

  4. Zamfir said

    Oarecum, similar am răspuns şi eu când nişte beţivi behăiau când apăream eu … cu barbă. Explicam că nu m-au atins, pentru că eu nu eram capră. Cei care behăiau, se exprimau cum ştiau ei mai bine.

  5. Mirela Pete said

    Ar fi ideal să nu mai judecăm pe nimeni. iar dacă o facem, să așteptăm măcar să dăm mâna cu cel pe care-l etichetăm, convinși că-l cunoaștem și abia apoi să ne spunem părerea. Dacă suntem întrebați. Atâtea păcate n-ar mai fi săvârșite…Măcar învățăm cu toții din așa ceva. Cu toții! Știi, să facă bine și să mă judece doar cel fără de păcat!

  6. daurel said

    @Grigore Mariana
    Ma bucur ca e de folos !

    @Carmen
    Sa fie un weekend placut pentru toti !

    @Gabriela
    Cel putin sa avem rabdare cu cei ce incearca sa povesteasca…

    @Zamfir
    Cu apa, cu zoaiele e mai dificil; insa se are ca se poate, functioneaza….

  7. daurel said

    @Mirela Pete
    Dupa cum se vede de un timp selectez povesti cu morala; multe sunt pilde din predici; imi fac cumva datoria de crestin…

  8. Ce sa spun ar cam fi cazul sa mai citim si de astea Nu vezi ca in ultimul timp facem doar „politica”,fotbal si crize.Pacat ca „politicienii”nostrii nu trec si pe aici,ar avea de invatat.Multumesc si te mai asteptam cu asemenea texte.

Lasă un răspuns

 
