Daurel's Blog

Just another WordPress.com weblog

De vreo 35 de ani…

Posted by daurel pe 8 Februarie 2013

…caut sã am la indemâna cãrtile recomandate copiilor.

N-a fost intotdeauna simplu; in anii mentionati am schimbat patru locuinte in trei sectoare. Deoarece cu ocazia mutarilor, imi treceau prin mâna toate cãrtile, pâna azi  aveam pretentia cã stiu ce carti avem in casa…

Fãrã sã caut ceva anume, azi mi-a ajuns sub ochi o carte despre care nu stiam cã exista; cu atât mai putin  cã o avem in casa de vreo 20 de ani…

Este vorba despre CHARLES DICKENS – THE LIFE OF OUR LORD * VIATA MANTUITORULUI MOSTRU IISUS HRISTOS (Text bilingv )

Am si o imagine.

CHARLES DICKENS - THE LIFE OF OUR LORD * VIATA MANTUITORULUI MOSTRU IISUS HRISTOS {Text bilingv englez-roman} foto mare

Sursa foto: aici

Profit de ocazie pentru a va reaminti câteva lucruri „divine” spuse da copii.

Cãlugarii nu sunt asa de vorbãreti pentru cã dacã il lasã pe Dumnezeu sã
le vorbeasca toata ziua, ei s-au obisnuit sã taca mult, ca sã-L asculte –
cã nu pot sã-L intrerupa tocmai pe Dumnezeu.” ( 8 ani)

“Biserica e sfântã si rãmâne sfântã chiar dacã intra in ea multi
pãcãtosi, cã biserica de aia e fãcuta, ca pãcãtosii care intra sã-si facã
acolo antene pentru Dumnezeu.” ( 12 ani)

………………………………………………………………………….

Daca cineva ar insista la usa mea sã-mi schimb religia, as zice cã nu
pot, pentu ca ar fi ca si când mi-ar cere sa-mi schimb pãrintii.”( 9 ani)

“Daca ii ascultam atent pe oameni, auzim mai tot timpul cum se lauda,
pentru ca nu le este gata capul.”( 11 ani)

*
*
PS.Am mai gasit pe internet  urmatoarele:

La Humanitas Multimedia a aparut în format audio, în lectura lui Marian Râlea, “Viaţa Domnului nostru”, scrisă de Charles Dickens special pentru copiii săi.

Marian Râlea spune:

“Copiii cred în povestea miraculoasă şi plină de mister a Mântuitorului. Dacă şi atunci când vor deveni mari vor avea credinţa că povestea lui Isus a fost adevărată, poate că vom trăi într-o lume mai bună şi mai fericită. Şi centrul lumii va fi pe muntele Tabor.”

Charles Dickens a scris “Viaţa Domnului nostru” pentru un public foarte intim, dar în acelaşi timp, foarte exigent: propriii săi copii. Cartea a fost scrisă între anii 1846-1849, cam în aceeaşi perioadă în care a scris şi “David Copperfield”.

Viaţa Domnului nostru” a fost publicată la 64 de ani de la moartea scriitorului, în 1934.
În acest text, pe care Dickens nu a dorit să îl vadă publicat şi care era destinat numai familiei sale, scriitorul vorbeşte cu căldură şi umor despre o viaţă care a schimbat o lume.

André Maurois rememora: “În 1870, când a murit Dickens, în toate casele englezeşti, americane, canadiene, australiene, vestea morţii lui a fost dată copiilor ca şi cum ar fi fost vorba despre o rudă; se spune că un băieţel a întrebat: «A murit domnul Dickens? Nu cumva o să moară şi Moş Crăciun?»”

 

(Publicat de Alexandru Uvra in Audio, Ştiri)

*

*

2 răspunsuri to “De vreo 35 de ani…”

  1. elly weiss said

    Dickens…un scriitor cu adevarat important.
    Nu spun ca i-am citit toate romanele dar cateva da: Great Expectations, David Copperfield, A Tale of Two Cities, Our Mutual Friend si Oliver Twist. Cred ca mi-au placut toate, fiecare in felul ei. 🙂
    Nu stiam despre scrierea aceasta, despre care povestesti aici. Ceva nou.
    In continuare, o duminica frumoasa!

  2. daurel said

    @Elly Weiss
    Eu l-am descoperit impreuna cu fiicele mele; mai mult prin/din filme….Prin Dickens vom intelege mai bine faptele/atitudinile crestinilor din Vest

Lasă un răspuns

 
